Inauguracja tegorocznego cyklu wyścigów pucharowych odbędzie się na torze Hungaroring w połowie czerwca. Na torze będą rywalizowali zawodnicy w samochodach Kia pro_cee’d i Kia Picanto. W sześciu rundach wyścigowego serialu KIA Lotos Cup spodziewać się należy ciekawej rywalizacji zarówno w stawce cee`d Lotos Cup, jak i Picanto Lotos Cup.

Przygotowania do uruchomienia drugiego wyścigowego pucharu markowego Kii trwały od początku ubiegłego sezonu. W połowie czerwca ubiegłego roku, na torze Hungaroring, po zakończeniu wyścigu samochodów Picanto w ramach Kia Lotos Cup, kierownictwo KIA Motors Polska poinformowało o decyzji dyrekcji europejskiej fabryki o wsparciu dla polskiego projektu zorganizowania serialu w debiutującym właśnie na rynku nowym modelu – cee’d. Postanowiono wówczas, że do rywalizacji przygotowana zostanie sportowa odmiana tego samochodu – pro_cee`d.

Dwulitrowy, benzynowy silnik, trzydrzwiowe i sztywne nadwozie, bardzo dobrze dostrojone zawieszenie stanowiły znakomitą bazę wyjściową do budowy auta wyścigowego. W czasie ubiegłorocznych testów okazało się, że poza pakietem bezpieczeństwa nie ma potrzeby wprowadzania poważniejszych modyfikacji w samochodach dostarczonych przez słowacką fabrykę, zwłaszcza, że wyścigowy puchar pro_cee`da miał być rywalizacją w samochodach produkcyjnych o specyfikacji technicznej zbliżonej do wymogów Grupy N.

Zasady rywalizacji określa regulamin sportowy cee’d Lotos Cup. Numery startowe przydzielone zostaną przed 1. rundą na cały sezon.

Najmłodszy kierowca otrzyma numer „1”, kolejne zostaną przydzielone według kryterium wieku. Rywalizacja o punkty pucharowe będzie się odbywała na trzech torach zagranicznych i trzykrotnie na torze w Poznaniu. W inauguracyjnym sezonie wyścigów samochodami cee`d firma KIA Motors szczególną uwagę przywiązuje do czystości rywalizacji. Kontrole zgodności samochodów z regulaminem technicznym będą bardzo szczegółowe i wnikliwe.

W czasie każdej z rund nadzór nad samochodami będzie sprawowało dziesięciu delegatów technicznych, a po zakończeniu każdego wyścigu szczegółowym badaniom poddawanych będzie co najmniej 5 wybranych samochodów.

W czasie każdej z sześciu rund odbędą się dwa wyścigi po 12 okrążeń. Miejsca startowe do pierwszego wyścigu zajmą kierowcy na podstawie czasów uzyskanych w kwalifikacjach, do drugiego wyścigu – na podstawie miejsc zajętych w pierwszym. W każdym wyścigu za zajęte miejsca zawodnicy otrzymają odpowiednio za 1. miejsce – 50 pkt, 2. – 45, 3. – 42, 4. – 40, każdy kolejny do miejsca 17. - o dwa punkty mniej. Zawodnicy, którzy miną metę na miejscu 17. zdobywają 14. punktów, każdy następny o punkt mniej.

Klasyfikacja w rundzie określana jest na podstawie sumy punktów z obu wyścigów.W każdej rundzie zawodnicy otrzymają nagrody finansowe; za 1 miejsce – 4 tys. zł, za 2 – 3 tys., zdobywca trzeciej lokaty otrzyma 2 tys. zł, czwartej – 1 tys. Kierowcy za miejsca od 5. do 10. otrzymają po 600 zł, a za miejsca od 11. do 15. po 400 zł.

W końcowej klasyfikacji liczyć się będą wyniki wszystkich rund. Zwycięzca całego cyklu cee’d Lotos Cup zdobędzie tytuł Mistrza Polski, otrzyma prestiżowy Puchar i odjedzie nowym samochodem Kia pro_cee`d. Wicemistrzowie Polski, zdobywcy drugiego i trzeciego miejsca otrzymają również wartościowe nagrody.

Kalendarz rozgrywek:

1. runda, 13 – 15 czerwca, Hungaroring (Węgry);2. runda, 25 – 27 lipca, Tor Poznań;3. runda, 22 – 24 sierpnia, Pieszczany (Słowacja);4. runda, 5 – 7 września, Tor Poznań;5. runda, 3 – 5 października, Tor Poznań (lub Tor Kielce);6. runda, 24 – 25 października, Brno (Czechy).

Picanto Lotos Cup

Równolegle z rywalizacją w samochodach Kia pro_cee`d utrzymany jest puchar dla młodych zawodników rywalizujących o laury w samochodach Kia Picanto. Kalendarz wyścigów z cyklu Picanto Lotos Cup jest identyczny z kalendarzem cee’d Lotos Cup.

Zasady rywalizacji są bardzo zbliżone do omówionych wcześniej, również w każdej z rund odbędą się dwa wyścigi (tu, inaczej niż w pro_cee`dach, zawodnicy po pierwszym wyścigu nie zjeżdżają do depot), każdy z wyścigów jest tak samo punktowany i w końcowej klasyfikacji liczą się punkty ze wszystkich rund. Zwycięzcy otrzymają nieco niższe nagrody po każdej rundzie – suma gratyfikacji wynosi 10 700 zł (wobec 15 000 zł w cee’d LOTOS Cup), a zwycięzca cyklu otrzyma samochód KIA Picanto.

Przed pierwszym wyścigiem powiedzieli:

Wojciech Szyszko (Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska): Od pierwszego wyścigowego sezonu z samochodami marki KIAstaramy się wnosić do sportu coś więcej niż tylko sponsoring. Naszą przygodę ze sportem samochodowym rozpoczęliśmy od stworzenia młodym zawodnikom szansy startu w profesjonalnie przygotowanym cyklu wyścigowym przy relatywnie niewielkich wkładach finansowych. Dziś mamy do zaproponowania doświadczonym i utytułowanym zawodnikom możliwość rywalizacji w szybkich, wymagających dużych umiejętności samochodach pro_cee`d, utrzymując wciąż możliwość nauki i sprawdzania się w wyścigach dla młodych, rozpoczynających swoją karierę kierowców. Nie zaniedbujemy Picanto Lotos Cup, ale bez wątpienia bardziej prestiżowym, wymagającym i najważniejszym będzie w tym roku cee’d Lotos Cup. Jestem pewny, że zebrane w poprzednich sezonach doświadczenia naszego zespołu zaprocentują tym, że nowy Puchar będzie emocjonującym i ważnym wydarzeniem w polskich wyścigach samochodowych. Sukces, jaki odnieśliśmy przy organizacji Pucharu Picanto jest dla nas powodem do dumy, ale również wyzwaniem. Chcemy aby kolejne sportowe przedsięwzięcie naszej firmy było jeszcze lepsze i ciekawsze od poprzedniego.

Kamil Raczkowski (Mistrz Polski 2007 w Pucharze Picanto, w sezonie 2008 startuje pro_cee`dem): Moim celem, jaki chcę osiągnąć w sezonie 2008 jest zwycięstwo w bardzo wymagającym i szybkim samochodzie. Będzie trudno, bo konkurenci potrafią jeździć bardzo szybko. Wiem, że jestem jednym z faworytów cee’d Lotos Cup, co wcale nie ułatwia zadania, ale jestem dobrej myśli.

Maciej Ostoja-Chyżyński (4. miejsce w 2007 roku w Pucharze Picanto, w sezonie 2008 startuje pro_cee`dem): Zamierzam na koniec sezonu odebrać nagrodę główną – pro_cee’da. Faworytem jest Kamil ,ale będę się starał go pokonać. Liczą się wszystkie wyścigi, więc nie tylko trzeba jeździć szybko, ale też kończyć wszystkie wyścigi na możliwie wysokich miejscach. W tym Pucharze trzeba będzie nie tylko pokazać umiejętności kierowcy wyścigowego, ale również regularność, strategię i taktykę jazdy.

Łukasz Błaszkowski (Mistrz Polski 2006 w Pucharze Picanto, w sezonie 2008 startuje pro_cee’dem): Przygotowuję się do startów w wyścigach cee`dów. Samochód daje wielkie możliwości rozwoju, no i odbywa się na torach zagranicznych. Będę chciał w każdym wyścigu jeździć najlepiej jak potrafię, nie popełniać błędów i dojeżdżać do mety. Jeśli to się uda, to wynik sam przyjdzie, celów sportowych, jakie muszę zrealizować sobie nie stawiam. Jestem zawodnikiem ambitnym, więc łatwo skóry nie oddam.

Andrzej Gasenko (debiutuje w pucharach Kia w samochodzie pro_cee`d): Spodziewam się bardzo ciekawej i wyrównanej serii wyścigowej, w której liczyć się będą talent i technika jazdy kierowców, a nie przygotowanie sprzętu i umiejętności mechaników. Jeśli obietnice organizatorów zostaną spełnione, to każdy startujący będzie się dobrze bawił. Startowałem tym samochodem w pierwszej rundzie w Poznaniu i okazało się, że pro_cee`d - jak na samochód grupy N - prowadzi się bardzo dobrze, ma właściwie zestrojone zawieszenie. Jedyne zastrzeżenia jakie miałem, budziły opony; otrzymaliśmy je z produkcji sprzed trzech lat i mieszanka była zbyt twarda. Przed pierwszym wyścigiem otrzymamy jednak ogumienie z tegorocznej produkcji, spodziewam się, że będzie bardziej odpowiednie.