Salon samochodowy w Seulu odbywa się w dniach od 2 do 12. kwietnia 2009 roku. Nowa Kia Sorrento jest dłuższa, wyższa i szersza od dotychczasowej generacji. Długośc całkowita wynosi 4685 mm, szerokość 1885 mm i wysokość 1710 mm.
Kia nie używa już nazwy SUV, ale CUV -Crossover Utility Vehicle. Nowość ma zupełnie inne nadwozie i siedmioosobowe wnętrze. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. nawigację satelitarną, system audio z MP3 i dostępem iPoda, panoramiczny dach nad dwoma rzędami siedzeń, a także kamera cofania. Zastosowano także system dostępu do wnętrza bez klucza oraz uruchamianie rozrusznika za pomocą przycisku.
Paleta jednostek napędowych rozpoczyna się od czterocylindrowego turbodiesla o pojemności skokowej 2199 cm3 o mocy 147 kW/3800 obr./min z maksymalnym momentem obrotowym 435 Nm/1800-2500 obr./min. Nabywcy z Europy mogą wybrać czterocylindrowy silnik Hetta II o pojemności skokowej 2349 cm3 o mocy 129 kW/6000 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 225 Nm/3750 obr./min.
Koreańczycy będą mieli także do wyboru sześciocylindrowy silnik widlasty Mu LPI o pojemności skokowej 2,7 litra, który posiada instalację LPG. Na rynek USA przygotowany został silnik benzynowy V6 o pojemności skokowej 3470 cm3, który ma moc 206 kW i maksymalny moment obrotowy 335 Nm.
Nowe Sorrento dostępne będzie z pięcio- lub sześciostopniową przekładnią manualną oraz sześciostopniowym automatem. Produkowane będą wersje z napędem jednej osi lub czterech kół.
Kia liczy, że nowa generacja będzie kontynuatorem sukcesów pierwszej, której w ciągu siedmiu lat produkcji sprzedano 900 tys. egz. Plany roczne przewidują wyprodukowanie 140 tys. egz. W Europie nowa Kia Sorento będzie dostępna od 2010 roku.