W salonach samochodowych można zamawiać najnowsze auto koncernu – model Kia Pro_cee’d, natomiast w czasie oficjalnego zakończenia sezonu sportowego Polskiego Związku Motorowego po raz pierwszy publicznie zaprezentowany został ten samochód przygotowany do rywalizacji na torach wyścigowych.

W najbliższych dniach pierwsi kierowcy nowego Pucharu Pro_cee'da będą odbierali swoje samochody. Lista uczestników najnowszego sportowego przedsięwzięcia Kia Motors Polska nie jest jeszcze zamknięta, kierowcy wyścigowi wciąż jeszcze mają szansę wziąć udział w bardzo atrakcyjnym cyklu wyścigów.

Zainteresowani powinni kontaktować się z KIA Motors Polska (szczegółowe informacje znaleźć można na stronie internetowej www.ceed-cup.pl). Sportowego Pro_cee`da zawodnicy zakupują na preferencyjnych warunkach; kierowcy, którzy w ubiegłym sezonie startowali w Kia Lotos Cup otrzymują samochód w cenie 59 900 złotych, pozostali płacą o 7000 złotych więcej. W pierwszej edycji Pucharu uczestniczyć będzie do 35 kierowców. Oficjalny trening zawodników zaplanowano na drugą połowę kwietnia.

Kia Motors Polska nadal utrzymuje wyścigowy puchar dla młodych, rozpoczynających karierę zawodników w samochodach Picanto, natomiast zmagania w znacznie szybszych i bardziej wymagających Pro_cee`dach pomyślane są dla kierowców, którzy sztukę wyścigowej jazdy mają już opanowaną.

Głównym sponsorem cyklu wyścigowego będzie Lotos, potwierdziła także swoje zaangażowanie firma Alcar – samochody zostaną wyposażone w siedemnastocalowe koła Dotz Daytona.

Trzykrotnie w sezonie rywalizacja będzie się odbywała na torach zagranicznych i trzykrotnie w Polsce.

Zawodnicy rywalizować będą o tytuły mistrza i wicemistrzów Polski oraz o atrakcyjne nagrody finansowe (pula na każdy wyścig – 15 000 zł, na cały sezon około 100 000 zł). Nagrodą dla zwycięzcy jest samochód Kia Pro_cee`d o wartości niemal 90 tysięcy złotych.

Zawodnicy w samochodach Picanto będą startowali w tych samych zawodach, co rywalizujący w Pucharze Cee’da, a zasady i regulamin rywalizacji będzie bardzo podobny do obowiązującego w sezonie 2007. Udział w Pucharze Picanto dla nowych zawodników będzie łatwiejszy niż w poprzednich latach. Warunkiem startu jest posiadanie samochodu - istnieje jedynie możliwość zakupu samochodu używanego od któregoś z zawodników. Samochody te oferowane są przez zawodników w atrakcyjnych cenach, zwykle z dużą ilością części zapasowych, felg, opon itd. Start w wyścigach nie wiąże się przed sezonem z żadnymi dodatkowymi formalnościami.

Na podstawie minionych dwóch lat istnienia markowego pucharu niewielkich samochodów Picanto można sądzić, że zarówno jeśli idzie o widowisko, jaki i emocje sportowe oba wyścigowe puchary organizowane przez KIA MOTORS Polska nie zawiodą kibiców, zawodników i sponsorów.

Powiedzieli

Kamil Raczkowski: W nadchodzącym sezonie zamierzam walczyć o zwycięstwo w nowym pucharze i w samochodzie Kia Pro_cee`d. Chcę powtórzyć sukces, jaki odniosłem w Kia Lotos Cup. To duże wyzwanie, nowy samochód jest znacznie mocniejszy. Na torach będziemy jeździli bardzo szybko. W tych wyścigach nie ma już miejsca dla kierowców niedoświadczonych, więc spodziewam się, że stawka będzie bardziej wyrównana. Interesuje mnie zwycięstwo i jest to dla mnie duże wyzwanie.

Rafał Grzesiński: Tam, gdzie w Picanto jechaliśmy 140 km/godz. wPro_cee`dzie będziemy jechali powyżej 200 km/godz. W nowym aucie nie czuje się prędkości, więc trzeba bardzo dobrze czuć samochód, umieć hamować i wykorzystywać do maksimum możliwości opon i zawieszenia. Start w pucharze Pro_cee`da dla każdego będzie ciekawym, sportowym wyzwaniem. Dla mnie jest też kolejnym, ekscytującym etapem mojej kariery sportowej.

Dane techniczne "wyścigówki"

Podstawowe dane o elementy wyposażenia wyścigowego Pro_cee`da dostarczanego kierowcom:

- silnik benzynowy o pojemności 1975 cm3, czterocylindrowy, z dwoma wałkami rozrządu i systemem zmiennych faz rozrządu CVVT, zmodyfikowany sterownik silnika;- klatka bezpieczeństwa zgodna z załącznikiem J MKS;- homologowane otuliny na klatkę bezpieczeństwa;- fotel sportowy homologowany FIA z "uszami", wraz z mocowaniami;- 6-cio punktowe, homologowane FIA, pasy bezpieczeństwa;- kierownica sportowa z mocowaniem;- gaśnica 2 kg;- siatka ochronna po stronie kierowcy;- nakładki na pedały;- folia zabezpieczająca na szyby - zapinki zabezpieczające pokrywę silnika oraz bagażnika przed otwarciem;- wyłącznik prądu;- ucha holownicze, przód i tył;- modyfikacje tapicerki drzwi i elementów wnętrza samochodu;- usunięte elementy plastikowe, osłony i wygłuszenia;- zmodyfikowany układ wydechowy (samochód jest wyposażony w katalizator);- plastikowe elementy zastępujące przednie reflektory;- zawieszenie - amortyzatory Bilstein, sprężyny H&R;- felgi aluminiowe 7.5" x 17", Alcar Dotz Daytona;- opony sportowe typu slick/wet;- sportowe klocki hamulcowe Carbone Lorraine.