Wręcz przeciwnie: Citroën C3 Picasso, Honda Jazz, Kia Venga, Nissan Cube i Renault Grand Modus nie tylko dobrze wyglądają, ale mając około 4 metrów długości są również niewielkie.
Honda Jazz jest dostępna na rynku juz od roku 2002 i ma doskonały system składania tylnej kanapy (jeden ruch i siedzenia składają się w idealnie równą powierzchnię). Wraz z nową generacją zaprezentowaną w 2008 roku poprawił się w niej również układ napędowy a co za tym idzie również dynamika jazdy.
Obydwaj reprezentacji ekipy francuskiej: Renault Grand Modus i Citroen C3 Picasso, udowadniają, że małe wysokie auto jest idealnym pojazdem na co dzień. Solidny napęd na przód połączony z dużą przestrzenią wewnątrz tych aut - czyni z nich mistrzów pojemności.
Tę samą koncepcję wykorzystuje Kia Venga. Auto bazuje na lifestylowym modelu Soul i oferuje oprócz wysokiej pozycji za kierownicą również więcej praktycznych w codziennym użytkowaniu właściwości, takich jak: lepszy układ jezdny i wyjątkowo korzystną cenę.
W naszym zestawieniu nie mogło zabraknąć egzotycznego Nissana Cube. Który według założeń producenta jest autem, skierowanym do młodszego nabywcy. Jego kanciasta bryła mówi jedno „pokochaj albo rzuć". Przyznamy, że z całej piątki Nissan niezłym dziwakiem, ale czy to wada? Chyba nie, skoro miejski van Nissana w swojej ojczyźnie jest równie popularny co iPod. Ciekawe, czy będzie równie popularny również w Europie?
Dalszą część testu znajdziesz galerii artykułu - Zapraszamy do lektury