Poza najbardziej popularnym dziś modelem, cee’dem, coraz większą popularność zdobywają także niedawno wprowadzone na rynek zmodernizowane Picanto oraz objęty 5 letnią gwarancją Carens.

Z punktu widzenia sprzedaży pierwsze 3 miesiące tego roku były najbardziej udanym okresem w całej historii Kia Motors Polska. Nabywców znalazło aż 3260 szt samochodów tej marki. W dalszym ciągu bestsellerem jest cee’d, którego sprzedaż wszystkich 3 wersji nadwozia, od momentu wprowadzenia ich do sprzedaży, przekroczyła 8 000 sztuk. 7-letnia gwarancja, 5 gwiazdek w testach Euro NCAP oraz jakość wykonania robiąw tym wypadku swoje. Tylko w pierwszym kwartale tego roku nabywców znalazło 1908 sztuk tego modelu.

Firma Kia Motors Polska nie opiera jednak swojej ofensywy tylko na jednym modelu. Od początku tego roku sprzedaż aut terenowych koncernu osiągnęła niebagatelny poziom 520 szt., w tym 376 szt. objętego 7-letnią gwarancją Sportage i 144 Sorento. Stanowi to wzrost o 185 proc. w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku.

Z bardzo dobrym przyjęciem klientów spotkała się także wprowadzona w styczniu tego roku zmodernizowana Kia Picanto. Jej sprzedaż ukształtowała się w pierwszym kwartale na poziomie 372 sztuk.

Sam marzec okazał się najlepszym miesiącem w historii Kia pod względem wielkości sprzedaży w stosunku do konkurencji. Sprzedając 1214 sztuk samochodów Kia zajęła bardzo wysokie, dziewiate miejsce wśród wszystkich importerów w Polsce, wyprzedzając tym samym Hondę i Citroena. W porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku oznacza to wzrost na poziomie 18 proc. i kontynuację trendu wzrostowego odnotowanego już w 2007 roku.

- Jesteśmy bardzo dumni z tego, że osiągnęliśmy najlepszy z dotychczasowych wyników sprzedaży. Nie tylko w marcu weszliśmy do pierwszej 10 najlepszych importerów ale awansowaliśmy od razu z 11 na 9 lokatę - mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska.„Rosnące zadowolenie klientów z naszych samochodów jest świetną motywacją dla naszych zamierzeń na przyszłość. Kia jest marką, która rozwija się bardzo dynamicznie i robi bardzo duże postępy w podnoszeniu jakości swoich modeli. W wielu segmentach ma już ugruntowaną pozycję i notuje stały wzrost sprzedaży, który winien zaowocować na stałe miejscem w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek w Polsce.

Sprzedaż samochodów ze znaczkiem Kia na masce rośnie nie tylko w Polsce. Z miesiąca na miesiąc Kia Motors Corporation notuje stały wzrost sprzedaży na całym świecie. W marcu sprzedaż wyniosła 124 767 sztuk aut co stanowi 11.5 proc. wzrost w stosunku do marca 2007 roku. Skumulowana sprzedaż w trzech pierwszych miesiącach tego roku wzrosła o 12.3 proc. i osiągnęła poziom 330 887 samochodów.

Najlepiej sprzedającym się modelem na całym świecie jest z liczbą 49 274 egzemplarze Kia Cerato (Spektra na niektórych rynkach). Drugie miejsce przypadło Sportage - 35 294 a trzecie sprzedawanemu tylko w Europie cee’dowi - 35 214 sztuk. Niewiele niższy poziom sprzedaży, bo 33 610 szt. osiągnęła Kia Rio, a Picanto - 27 947 sztuk.