Logo

Kia w natarciu

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Kia odnotowała w Polsce kolejny wzrost sprzedaży. W samym tylko październiku nabywców znalazło 518 sztuk pojazdów, co oznacza wzrost o 57 proc. w porównaniu z październikiem 2005 roku.

Kia w natarciu
Auto Świat
Kia w natarciu

Na uwagę zasługuje fakt, że od początku roku sprzedaż samochodów marki Kia wyniosła 4645 sztuk, co w porównaniu do sprzedaży w tym samym okresie roku ubiegłego, stanowi wzrost o 200 samochodów. Najchętniej kupowanym samochodem koreańskiej marki było Picanto, którego sprzedaż wyniosła 231 sztuk. Miniony miesiąc dla firmy Kia Motors Polska był pod względem wielkości sprzedaży tego modelu najlepszy w historii. Jest to najwyższa, miesięczna sprzedaż od momentu wprowadzenia go do sprzedaży. Od początku 2006 roku sprzedanych zostało 1646 sztuk Picanto. Na drugim miejscu pod względem sprzedaży w październiku uplasowało się Rio, którego łączna sprzedaż przekroczyła 650 sztuk.

Bardzo dużym uznaniem klientów cieszy się niezmiennie Sorento i Sportage. Drugi miesiąc z rzędu Kia z modelem Carnival (279 sztuk od początku roku) jest liderem w segmencie vanów wyprzedzając tym samym takie modele jak Chrysler Voyager, Peugeot 807 czy Ford S-Max. Tradycyjnie już wysokie wyniki sprzedaży odnotowały w Polsce w minionym miesiącu również dostawcze modele Kia K2500 i Pregio (1021 sztuk od początku roku). Od połowy grudnia rozpoczniesię sprzedaż produkowanego w fabryce na Słowacji Kia Cee’d.Objęty najlepszą w Europiegwarancją Cee’d przyczyni się z pewnością do jeszcze większego zainteresowania samochodami marki.Bardzo dobre wyniki sprzedaży Kia są notowane także w całej Europie i na świecie. W samym tylko październiku na Starym Kontynencie sprzedano 23 252 samochody (wzrost o 11 proc. w stosunku do roku ubiegłego), na świecie - 66 542 szt. (wzrost o 4,8 proc.).

- Wyniki sprzedaży za pierwsze dziesięć miesięcy 2006 roku są wręcz fantastyczne - mówi Wojciech Szyszko, Dyrektor Zarządzający Kia Motors Polska. Wzrost sprzedaży w całej Europie jak i Polsce świadczy o ogromnym zaufaniu jakim obdarzyli nas klienci na całym świecie. Samochody marki Kia charakteryzują się przecież wysoką jakością wykonania, zaawansowaną technologią i bezpieczeństwem. Cieszę się, że z miesiąca na miesiąc coraz więcej klientów to potwierdza, decydując się na zakup nowego modelu. Kolejny raz Kia pobiła nowe rekordy sprzedaży. Zamierzamy utrzymać tą pozycję przez wiele kolejnych miesięcy. Do końca roku 2010 planujemy wprowadzić do sprzedaży 13 nowych modeli co pozwoli nam walczyć o wejście do pierwszej dziesiątki producentów. Ułatwi to nam z pewnością Cee’d, który jest wyjątkowo atrakcyjnym samochodem rodzinnym, charakteryzującym się doskonałą jakością wykonania i rewelacyjnymi osiągami oraz efektownym, nowoczesnym wyglądem. Już podczas swojej światowej premiery na salonie samochodowym w Paryżu Cee’d przyciągnął uwagę i stał się jednocześnie doskonałą demonstracją znaczenia sloganu firmowego koncernu Kia: The Power to Surprise - „Moc zaskakiwania”. Jeszcze tak mocnego przedstawiciela Kia w swojej historii nie miała.

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: