Chodziłoby o wytwarzane w słowackiej Żylinie modele cee’d 2.0, które w rajdowej specyfikacji mogłyby startować w klasie A7 bądź N3.

Monika Krzesak, odpowiedzialna za relacje zewnętrzne w spółce KIA Motor Poland, mówi jednak, że firma nie przewiduje zaangażowania w rajdy samochodowe.

M. Krzesak dodaje, że samochody KIA cee’d nadal będą współzawodniczyć w pucharze wyścigowym KIA Lotos Cup.

– Spółka KMP jako inicjator i patron tych wyścigów zabiega, by w stawce konkurentów jechali nie tylko Polacy, ale by pojawili się również kierowcy m.in. z Czech, Słowacji czy Węgier. Tymczasem zaś prowadzimy negocjacje z partnerami, skłonnymi wesprzeć nasz puchar w sezonie 2010. Ostateczna lista partnerów i sponsorów będzie znana zapewne na początku przyszłego roku – informuje Monika Krzesak.

Natomiast z końcem obecnego sezonu najprawdopodobniej zakończy się projekt, dotyczący pucharowych wyścigów KIA Picanto.

– Po czterech latach większość aut jest już wyeksploatowana. Samochody „po przejściach” były przez niektórych zawodników zastępowane autami z rynku wtórnego, ale z marketingowego punktu widzenia nie ma sensu przedłużanie pucharu Picanto na kolejny sezon, skoro w naszej ofercie rynkowej i tak są modele już zmienione (po restylingu). Wszystko wskazuje na to, że od przyszłego roku będziemy koncentrować się na wyścigowym pucharze cee’d Lotos Cup, a poszczególni uczestnicy dotychczasowego markowego pucharu KIA Picanto będą oczywiście mogli startować w WSMP na zasadach ogólnych – kończy Monika Krzesak.

(GCh)