Pomysł akcji nawiązuje do globalnej kampanii reklamowej Kia Soul pod hasłem „The new way to roll”, w której motywem przewodnim są właśnie chomiki.

- Od samego początku Soul miał być samochodem, który dotrze do zupełnie nowej grupy klientów i przyciągnie do naszej marki osoby młode oraz młode duchem. Nowatorski i oryginalny Soul został zaprojektowany tak, aby wybić się spośród konkurencji. Ten sam twórczy proces tworzenia doprowadził do powstania kreatywnej kampanii reklamowej z chomikami w roli głównej, która miała wyróżnić się na tle wszystkich reklam samochodów - tłumaczy Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska.

Urocze chomiki spodobały się nam od razu i dlatego też postanowiliśmy wykorzystać je również na naszym rodzimym rynku – dodaje Szyszko. Kampania odniosła już wielki sukces w Stanach Zjednoczonych przyczyniając się do znacznego wzrostu sprzedaży modelu Kia Soul. Sama kreacja szybko znalazła uznanie nie tylko w konkursach reklamy, ale także wśród internautów.

Celem realizowanej akcji na Facebooku jest promocja filmów reklamowych „The New way to roll”, budowanie kanału stałego kontaktu z użytkownikami oraz promocja modelu Kia Soul.

Na fanpage’u prowadzona jest komunikacja angażująca fanów w życie chomików oraz nawiązująca stylistyką języka oraz tematyką do subkultury hiphopowej, czyli spójnie z klimatem filmów reklamowych. By przyciągnąć jak największą rzeszę fanów, realizowana jest seria konkursów z nagrodami. Chomiki, które można obserwować pod adresem http://www.facebook.com/KiaMotorsPolska, można również odwiedzić w warszawskim Zoo. Terrarium, do którego na stałe podłączone są dwie kamery, umieszczone zostało w jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc w Ogrodzie – słoniarni.

Za przygotowanie projektu odpowiada agencja nowych mediów Media Contacts, za strategię i realizację - agencja social media brand karma. Streaming do kampanii dostarcza Liveroom - firma specjalizująca się w wideo streamingu oraz łączeniu działań opartych o treści wideo z aktywnością w social media.