Drugim liderem imprezy został 21-letni Belg Fran?ois Duval po raz pierwszy startujący na najnowszym Fordzie Focusie WRC 02. Niestety już na kolejnym oesie wykonał piruet na trasie i stracił pozycję lidera. Na prowadzeniu znalazł się jednak kolejny kierowca Focusa Estończyk Markko Martin. Nie wiodło się tylko Carlosowi Sainzowi. Hiszpan na pierwszej pętli urwał półoś, na kolejnej stracił wspomaganie i spadł na dalsze miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu.Inni kierowcy także narzekali na cały szereg defektów. Petter Solberg zaczął od awarii tylnego dyferencjału. Stracił także kilka minut na naprawę pedału gazu. Mimo to atakował z dalszej pozycji. Norweg wygrał czwarty odcinek. Następny najszybciej pokonał jego partner z zespołu Subaru Tommi Mäkinen.Najszybszy kierowca świata na asfaltach, jak mówi się o Gilles'u Panizzim, na trzecim odcinku specjalnym Kapouros-Aghios Theodoros dachował, ale na szczęście wylądował na kołach. Potem na cypryjskich szutrach radził sobie całkiem nieźle. Ostatecznie został sklasyfikowany na 10 miejscu.Na mecie pierwszego etapu w Limassol pierwszy zameldował się Colin McRae. Drugie miejsce przypadło Marcusowi Grönholmowi. Ta pozycja potwierdziła wysokie umiejętności mistrza świata z sezonu 2000. Fin jechał jako pierwszy, czyli czyścił drogę z luźnego szutru dla reszty kierowców. Trzeci był Martin, czwarty Duval, a piąty Mäkinen.Belg znakomicie spisujący się pierwszego dnia na kolejnym etapie musiał się wycofać podobnie jak Alister McRae (Mitsubishi), Freddy Loix (Hyundai), Jani Paasonen (Mitsubishi) i Roman Kresta (Skoda). Na dalszą pozycję spadł także Martin.Coraz lepiej jechali zawodnicy Peugeota i Subaru, chociaż warunki stawały się coraz trudniejsze. Gwałtowna ulewa spowodowała odwołanie ostatniego odcinka specjalnego drugiego dnia.Po drugim etapie na prowadzeniu nadal był Colin McRae, który o ponad 26 sekund wyprzedzał Marcusa Grönholma. Kolejne pozycje zajmowali Tommi Mäkinen, Richard Burns, Harri Rovanperä i Markko Martin.Wydawało się, że jubileuszowy 30. Rajd Cypru zakończy się zwycięstwem Colina McRae i Forda. Stało się jednak inaczej. Po raz czwarty z rzędu Peugeot wygrał podwójnie eliminację rajdowych mistrzostw świata. Na 16. odcinku specjalnym w Macheras, gdzie wcześniej dachował Markko Martin, to samo przydarzyło się liderowi rajdu Colinowi McRae. Marcus Grönholm, chociaż dwukrotnie złapał "kapcie", ale tu objął prowadzenie.Po osiemnastej próbie w Vavtsinia Colin McRae ponownie znalazł się na dachu. Po tym oesie w imprezie prowadził Grönholm przed Richardem Burnsem i Tommim Mäkinenem. Kierowca Subaru na kolejnym odcinku zaatakował i wyprzedził mistrza świata 2001. Kontra Burnsa na ostatniej próbie Lageia-Kalavalos była jednak bardzo skuteczna. Na mecie rajdu na dwóch pierwszych pozycjach znów zameldowały się dwa Peugeoty 206 WRC.W Rajdzie Cypru ponownie w zespole fabrycznym Hyundaia pojawił się wrocławianin Tomasz Kuchar. Był to jak dotąd najlepszy start polskiego kierowcy. W poprzednich dwóch imprezach przejechał tylko jeden odcinek specjalny. Na Cyprze zaczęło się także nie najlepiej. Na odcinku testowym przed zawodami Kuchar na zakręcie wpadł do rowu. Doszło do zablokowania trasy. Po wydobyciu Hyundaia na drogę ponownie można było kontynuować przedrajdową próbę.Piątą eliminację rajdowych mistrzostw świata Tomasz Kuchar zaczął bardzo spokojnie. Do najlepszych tracił na kilometrze po 3 do 6 sekund. Był najwolniejszy ze wszystkich kierowcow fabrycznych, ale mimo to cały czas awansował w klasyfikacji. Po pierwszym etapie był 21, po drugim 15, a na mecie rajdu zajął 14 pozycję. Główną w tym zasługę mają defekty i kłopoty, z jakimi borykali się zawodnicy z czołówki. Na drugim etapie do Kuchara zbliżył się nawet prowadzący w klasyfikacji grupy N Karamjit Singh. Liczą się jednak przede wszystkim ci, którzy są na mecie. A to po części naszemu kierowcy ułatwili Juha Kankkunen i Freddy Loix, którzy zmuszeni byli do wycofania się z imprezy. To z ich samochodów przekładano elementy do psującego się pojazdu Polaka.Na mecie Kuchar powiedział: "Wynik, który uzyskaliśmy, jest dla nas absolutnie niesatysfakcjonujący, jednak bardzo się cieszę, że dotarliśmy do mety rajdu. Wczoraj wieczorem, kiedy silnik stukał i były problemy z jego uruchomieniem, myślałem, że to już koniec. Poza tym trasa tego rajdu, te kamienie, dziury, a potem nieprawdopodobne błoto i przejazdy przez przełomy wodne to poligon, na jakim jeszcze nie byłem. Na Cyprze nie jechaliśmy autem w najwyższej specyfikacji. Teraz z niepokojem oczekuję kolejnych startów w rajdach Deutschland i San Remo". W klasyfikacji mistrzostw świata samochodów seryjnych po pierwszym etapie Rajdu Cypru na prowadzeniu znalazł się Giovanni Manfrinato na Mitsubishi Lancerze Evo VI. Na drugiej pozycji był mistrz Azji i Pacyfiku Malezyjczyk Karamjit Singh prowadzący Protona Pert. Już w pierwszej fazie zawodów po wypadku odpadł z walki jeden z faworytów tej kategorii Peruwiańczyk Ramon Ferreyros.Drugiego dnia dotychczasowy lider Giovanni Manfrinato już na początku etapu rozbił swego Lancera. Dzięki temu na pierwsze miejsce awansował Singh. Kolejne miejsce przypadło Bułgarowi Dimitarowi Iliewowi. Na ostatnim etapie przypuścił atak wielokrotny mistrz świata grupy N Gustavo Trelles. Wcześniej Urugwajczyk stracił sporo czasu po przebiciu opony, jednak jego końcowy atak był bardzo skuteczny. Ostatecznie kategorię samochodów seryjnych w Rajdzie Cypru wygrał Karamjit Singh przed Gustavo Trellesem. Przed Iliewa dostał sie jeszcze Włoch Luca Baldini, a piąte miejsce przypadło Litwinowi Sauliasowi Girdauskasowi.Po trzech eliminacjach zaliczanych do mistrzostw świata kierowców samochodów produkcyjnych wspólnie prowadzą Kristian Sohlberg (Szwecja), Ramon Ferreyros (Peru) i Karamjit Singh (Malezja).30. Rajd Cypru: 1. Marcus Grönholm/Timo Rautiainen (Peugeot 206 WRC) 4:21.25,7; 2. Richard Burns/Robert Reid (Peugeot 206 WRC) +56,8; 3. Tommi Mäkinen/Kaj Lindström (Subaru Impreza WRC 2002) +59,0; 4. Harri Rovanperä/Risto Pietilainen (Peugeot 206 WRC) +1.19,7; 5. Petter Solberg/Phil Mills (Subaru Impreza WRC 2002) +2.17,9; 6. Colin McRae/Nicky Grist (Ford Focus WRC 02) +2.45,5; 7. Armin Schwarz/Manfred Hiemer (Hyundai Accent WRC3) +2.47,4; 8. Markko Martin/Michael Park (Ford Focus WRC 02) +4.22,6; 9. Kenneth Eriksson/Tina Thorner (Skoda Octavia WRC Evo2) +7.17,7; 10. Gilles Panizzi/Herve Panizzi (Peugeot 206 WRC) +8.12,2; 14. Tomasz Kuchar/Maciej Szczepaniak (Hyundai Accent WRC2) +18.27,1.Klasyfikacja rajdowych mistrzostw świata 2002. Kierowcy: 1. Marcus Grönholm 31, 2. Gilles Panizzi 20, 3. Richard Burns 19, 4. Tommi Mäkinen 14, 5. Carlos Sainz i Harri Rovanperä po 9, 7. Philippe Bugalski i Petter Solberg po 6, 9. Sebastien Loeb i Colin McRae po 6.Producenci: 1. Peugeot 68, 2. Subaru i Ford po 27, 4. Mitsubishi 6, 5. Hyundai 2.
Galeria zdjęć
Koleje losu
Koleje losu
Koleje losu
Koleje losu