Firma poinformowała jednocześnie, że opracowała nowy, łatwy do adaptacji system hybrydowy THS-M (Toyota Hybrid System-Mild), który może być stosowany w autach z napędem tradycyjnym i umożliwia ograniczenie zużycia paliwa o ponad 15 proc. oraz zmniejszenie emisji spalin. THS-M zasilany przez 36-woltowy akumulator wykorzystuje silnik/generator zamiast paska alternatora stosowanego w konwencjonalnych jednostkach. W momencie zdjęcia nogi z gazu lub hamowania silnik zachowuje się jak generator prądu i ładuje akumulator, zwiększając zasięg auta. Koncern oświadczył, że zamierza rozwijać produkcję aut ekologicznych i do 2005 roku produkować łącznie 300 tys. sztuk modeli z napędem hybrydowym rocznie.
Kolejna hybryda
Toyota zaprezentowała swój najnowszy samochód z napędem hybrydowym. Auto o nazwie FCHV-4 technicznie bazuje na terenowym modelu Kluger V i zasilane jest czystym wodorem magazynowanym w wysokociśnieniowych zbiornikach.