Logo

Koniec drogi

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Zespół BMS Scuderia Italia, który w wyścigach samochodów używał Ferrari 333SP, rezygnuje z dalszych startów z tym modelem. W bieżącym sezonie zamierza ścigać się w mistrzostwach GT Ferrari 550 Maranello przygotowanym przez brytyjską firmę Prodrive.

Koniec drogi
Zobacz galerię (1)
Auto Świat
Koniec drogi

Ferrari 333SP zadebiutowało w kwietniu 1994 roku na torze Road Atlanta, a ostatni wyścig zaliczyło w lutym bieżącego roku w Daytona. W tym czasie wyprodukowano 40 egzemplarzy tego modelu. W ciągu tych ośmiu lat startów Ferrari 333SP wygrało 53 zawody (w tym 5 z silnikami Judd) w takich seriach wyścigowych jak IMSA, International Sports Racing Series, FIA Sportscar Championship, Grand-Am i United States Road Racing Championship. Na swe konto zapisało także cztery tytuły mistrzowskie. Przypomnijmy w skrócie historię ostatniego sportowego modelu Ferrari. 1994: Ferrari 333SP debiutowało na Torze Road Atlanta podczas rundy mistrzostw IMSA. Jay Cochran z zespołu Euromotors odniósł pierwsze zwycięstwo. 1995: pierwszy duży sukces. Eric van de People, Fermin Velez i Andy Evans z teamu Scandia wygrali 12 godzin Sebring. 1996: Fermin Valez został mistrzem serii IMSA. 1998: najlepszy rok w startach Ferrari 333SP. Zwycięstwa w wyścigach 24 godziny Le Mans, 12 godzin Sebring i Petit Le Mans 1000 Miles. Emmanuel Collard i Vincenzo Sospiri wygrali mistrzostwa International Sports Racing Series. 1999: ekipa JB Ferrari (Collard i Sospiri) najlepsza w FIA Sports Racing World Cup. 2001: Marco Zadra, kierowca zespołu BMS Scuderia Italia, wygrał mistrzostwa FIA Sportscar.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: