Lancer Ralliart to zupełna nowość w gamie Mitsubishi, która tym samym jeszcze bardziej podkreśla swoje sportowe dziedzictwo. Nazwa modelu nawiązuje bowiem do utworzonej w 1984 roku przez Mitsubishi Motors firmy Ralliart Inc. Ten oddział koncernu jest sportową siłą napędową Mitsubishi, zarówno w wyścigach, jak i rajdach krajowych oraz zagranicznych.

Auto jest idealnym uzupełnieniem gamy Lancerów i stanowi pomost pomiędzy Lancerami Sedan i Sportback z silnikami 1.5 109 KM (Sedan) oraz 1.8 143 KM i 2.0 DID 140 KM (Sedan i Sportback) a supersportowym Lancerem Evolution oferowanym z 2-litrowym benzynowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 295 KM i 350 KM.

Dzięki znakomitym osiągom (czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h - 7 sekund, maksymalny moment obrotowy 343 Nm przy 2500-4750 obr./min, prędkość maksymalna 230 km/h) uzyskiwanym za sprawą 2-litrowego turbodoładowanego 16-zaworowego silnika o mocy 240 KM przy 6000 obr./min (tego samego, który napędza Lancera Evolution X, lecz o zmniejszonej mocy) i sprawdzonemu układowi napędu AWC na 4 koła Lancer Ralliart daje kierowcy niespotykaną radość z jazdy i poczucie bezpieczeństwa.

Lancer Ralliart dzieli układ napędu wszystkich kół 4-Wheel Drive System z Lancerem Evolution (czujniki prędkości wszystkich czterech kół, czujnik kąta skrętu, czujnik przyspieszenia bocznego, czujnik obrotu auta wokół osi, czujnik momentu obrotowego, czujnik prędkości obrotowej silnika i stopnia otwarcia przepustnicy), jednak jest on nieco mniej zaawansowany, ponieważ nie zawiera systemu Active Yaw Control, a w miejsce sportowego ABS-u zastosowano standardowy układ ABS - całość nosi nazwę All-Wheel-Control (AWC). System dynamicznej kontroli pojazdu AWC Lancera Ralliart oparto o aktywny centralny dyferencjał ACD.

ACD wykorzystuje wielotarczowe sprzęgło kontrolowane elektronicznie w celu optymalizacji rozkładu momentu obrotowego pomiędzy przednią, a tylną osią (w oparciu o układ 50:50), co pozwala na uzyskanie odpowiedniego balansu pomiędzy trakcją, a kierowalnością. Dystrybucja momentu pomiędzy prawą, a lewą stronę odbywa się za pośrednictwem przedniego dyferencjału typu Torsen oraz tylnego płytkowego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.

O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów zadbają systemy ABS, EBD, ASTC (Aktywny System Kontroli Trakcji i Stabilizacji), system napędu na 4 koła AWC, 7 poduszek bezpieczeństwa i opracowana przez Mitsubishi konstrukcja nadwozia typu RISE. Nadwozie typu RISE (o podwyższonej odporności na zderzenia) radykalnie zwiększające bezpieczeństwo w kolizjach wielokierunkowych. Jako fundament bezpieczeństwa, to prawnie zastrzeżone rozwiązanie rozprasza energię podczas zderzeń bocznych i tylnych, kontroluje odkształcenia, zwiększając bezpieczeństwo jadących samochodem oraz chroniąc układ paliwowy podczas zderzenia tylnego.

Mitsubishi Lancer w okazyjnych cenach

Wewnątrz pojazdu znajdziemy sportowe siedzenia Recaro, sportową kierownicę z przyciskami sterującymi radiem i zestawem głośnomówiącym (MR), łopatki sterujące półautomatyczną skrzynią biegów TC-SST, czujniki deszczu, centralny podłokietnik ze schowkiem i wejście umożliwiające podłączenie zewnętrznego źródła dźwięku np. iPoda, a w wersji MR także system dostępu bezkluczykowego, zestaw głośnomówiący Bluetooth, nawigację z serwerem muzyki oraz podgrzewane fotele pokryte skórą.