Wyścigowy weekend na torze w podpoznańskim Przeźmierowie zapowiada się niezwykle interesująco. Zawody stanowią bowiem połączoną eliminację Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Mistrzostw Europy Strefy Centralnej. W Poznaniu rozegrana zostanie także pierwsza runda Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2009. Zarówno w sprincie, jak i biegu 3-godzinnym, spodziewana jest międzynarodowa obsada. Dla Adama Kornackiego ten sezon rozpoczął się bardzo wcześnie, bo już w styczniu, kiedy to wraz z zespołem Lukas Motorsport uczestniczył on w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju.

Przed rozpoczęciem tegorocznych zmagań o tytuł Mistrza Polski reprezentant otoMoto.pl Racing odbył razem z Lukas Motorsport dwie sesje treningowe na niemieckich torach. W nadchodzący weekend Kornacki, tak jak to miało miejsce w ubiegłym sezonie, weźmie udział zarówno w sprincie, jak i biegu długodystansowym. W tym pierwszym zawodnik otoMoto.pl Racing zasiądzie za kierownicą Porsche 996 GT3. W dwóch wyścigach po 15 okrążeń każdy za rywali będzie miał 10 kierowców w "topowych" samochodach (Saleen S7, Audi TT, Porsche 911 czy Ferrari 430 - przyp. aut).

Ciekawa sytuacja zarysowuje się, jeśli chodzi o start Adama w wyścigu DSMP. Szef zespołu Lukas Motorsport postanowił zrobić niespodziankę w kwestii jego zmiennika w tym wyścigu. Oznacza to, że reprezentant otoMoto.pl Racing pozna zawodnika, z którym wystartuje w pierwszym tegorocznym wyścigu DSMP dopiero w piątek, czyli przed samymi zawodami.

Dodajmy, iż swój udział w wyścigu długodystansowym zapowiedziały łącznie 24 załogi. Harmonogram zmagań w WSMP oraz DSMP prezentujemy poniżej wypowiedzi kierowcy.

Adam Kornacki: - Rundę na Hungaroringu musiałem odpuścić ze względu na ważne wydarzenie rodzinne. W porównaniu z zeszłym rokiem nie zaszły u mnie zmiany jeśli chodzi o: samochód, którym wystartuję w tym sezonie - Porsche 911 GT3, partnerów czyli otoMoto.pl oraz TVN Turbo, zespół też ten sam - Lukas Motorspor. Zmienił się natomiast kierowca, z którym będę wspólnie walczył o punkty w tej pierwszej z wymienionych rozgrywek. Od zawsze do wyścigów podchodzę z dystansem - starty są uzupełnieniem tego, co na co dzień robię w pracy, czyli testowania samochodów w ekstremalnych warunkach. W tym roku umówiłem się z szefem teamu Lukas Motorsport, iż to on wybierze mi partnera na starty w DSMP. Dałem mu absolutnie wolną rękę w tej kwestii. Wiesław Lukas zapewnił mnie, że będę na pewno zadowolony ze swojego zmiennika. Cała sprawa trwa od miesięcy, ale ostatnio dowiedziałem się, że ma dla mnie super niespodziankę. O szczegółach dowiem się o niej dopiero w piątek, kiedy będziemy jechać kwalifikacje. Z pełnym spokojem czekam na to, co się wydarzy, bo lubię niespodzianki! Na najbliższych zawodach pojawi się mnóstwo ciekawych samochodów z całej Europy, a ja wychodzę z założenia, że im więcej samochodów na polskich torach tym lepiej. Na wynik patrzę spokojnie, ale nie mogę doczekać się kiedy usiądę za kierownicą Porsche. Myślę, że po testach przed sezonem jestem dobrze przygotowany. Czwartkowe wolne treningi potraktuję jako takie rozruszanie się po krótkiej przerwie za kierownicą i nie będę przemęczał samochodu. Dziękuję moim partnerom otoMoto.pl oraz TVN Turbo za umożliwienie mi startów w kolejnym sezonie. Do zobaczenia w Poznaniu.

HARMONOGRAM ZAWODÓW

Piątek, 29 maja

14.40-15.10 WSMP pow. 2000 ccm (kwalifikacja I)

17.50-18.20 DSMP pow. 2000 ccm (kwalifikacje)

Sobota, 30 maja

8.15-8.25 WSMP pow. 2000 ccm (warm up)

8.45-8.55 DSMP (warm up)

10.30 WSMP pow. 2000 ccm (15 okrążeń)

13.30-14.00 WSMP pow. 2000 ccm (kwalifikacja II)

16.30 DSMP (wyścig trzygodzinny)

Niedziela, 31 maja

9.30-9.40 WSMP pow. 2000 ccm (warm up)

13.30 WSMP pow. 2000 ccm (15 okrążeń)