Monstrualny i królewsko wyposażony kabriolet będzie wytwarzany ręcznie - zgodnie z tradycją - w brytyjskiej fabryce w miejscowości Goodwood przez załogę liczącą obecnie 500 osób. Samochód oznaczony kodem fabrycznym RR02 bazuje na technologii i podzespołach mechanicznych obecnie montowanego modelu Phantom: przestrzennej, aluminiowej ramie podwozia oraz układzie kierowniczym. Zaprezentowany w wersji studyjnej potężny, 9-litrowy silnik zostanie zastąpiony mniejszą, ale sprawdzoną jednostką 12-cylindrową o poj. 6,75 litra. Osiąga ona moc 460 KM i moment obrotowy 720 Nm! Zapewni porównywalne z limuzyną osiągi: przyspieszenie do 100 km/h w 6 s i prędkość maksymalną ok. 240 km/h. Nieznacznie mniejsza wersja produkcyjna pod względem stylizacji nie będzie odbiegać od pierwowzoru. Producent zapowiada jej rynkowy debiut na 2007 rok.Howard Mosher, szef sprzedaży i marketingu Rolls-Royce'a, podczas wystąpienia w kwaterze głównej firmy w Goodwood stwierdził, że decyzja o produkcji kabrioletu stanowi kolejny kamień milowy w historii marki. Było to możliwe dzięki sukcesowi Phantoma, który dał solidne podstawy dla kabrioletu. - W 100-letniej historii marki modele tego typu odgrywały bardzo ważną rolę i cieszę się, że w XXI wieku możemy kontynuować tę tradycję w supernowoczesnej odmianie - dodał Mosher.
Królewski kabriolet
Zaprezentowany podczas tegorocznego salonu motoryzacyjnego w Genewie prototypowy Rolls-Royce 100EX trafi do seryjnej produkcji. Taką decyzję podjęło kierownictwo luksusowej marki należącej do koncernu BMW AG.