Japońska firma Mitsubishi po trzech latach strat ponownie wykazuje zysk, konkretnie czysty zysk za rok 2006 wyniósł 8,7 mld jenów. Przychody wyniosły w zeszłym roku 2,203 bilionów jenów, co oznacza wzrost w stosunku do roku 2005 o 82,8 mld (+ 3,76 %). Spadek sprzedaży dostatecznie zastąpiło lepsze złożenie gamy modelowej, nastawionej na bardziej zyskowne modele, oraz mocniejszy kurs jenu. Całkowita sprzedaż firmy spadła w porównaniu z rokiem 2005 o 112 tys. sztuk, czyli o 8,3 %, do końcowej ilości 1,232 mln samochodów. Mitsubishi Motors odniosło sukces przede wszystkim w USA i Europie, gdzie sprzedaż wzrosła odpowiednio o 5,1 % i 5,6 %. Gorzej sytuacja wyglądała na rodzimym rynku, gdzie sprzedano o 3,9 % samochodów mniej, oraz w Azji, gdzie spadek sprzedaży osiągnął 18,8 %.

W przyszłym roku Mitsubishi Motors planuje sprzedać o 7,4 % pojazdów więcej i osiągnąć poziom 1,323 mln sprzedanych samochodów. Wzrost mają zapewnić przede wszystkim modele Outlander drugiej generacji i nowy Lancer (w Japonii nazwany Galant Fortis). Największy wzrost sprzedaży Mitsubishi zaplanowało w Europie, gdzie planuje sprzedać o 12,1 % samochodów więcej. Firma opublikowała również zapowiedź swoich wyników gospodarczych na przyszły rok. Mitsubishi liczy na przychody w wysokości 2,43 bilionów jenów i czysty zysk na poziomie 20 mld jenów.

Bieżący rok będzie dla Mitsubishi Motors ostatnim, w którym obowiązywać będą regulacje planu restrukturyzacyjnego, zapoczątkowanego w roku 2005. W połowie bieżącego roku firma zaprezentuje swój średniookresowy plan.