Logo
WiadomościAktualnościKształt marzeń

Kształt marzeń

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Na dobrą sprawę to pierwszy tego typu samochód w historii. Poprzedniczki (z 1986 i 1996 roku), choć odniosły duży sukces (łącznie sprzedano ok.

Kształt marzeń
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Kształt marzeń

1,8 mln sztuk), nigdy nie zapewniały takiego poziomu wyposażenia. Lancia Ypsilon jest przez to właściwie pozbawiona konkurentów na rynku - znają Państwo inny samochód segmentu B o luksusowych aspiracjach? Wiele elementów zewnętrznych auta przypomina flagowy model Thesis - wlot powietrza do chłodnicy, kształt przednich i tylnych świateł czy aluminiowe felgi powodują, że nawet nie patrząc na logo producenta, z łatwością można odgadnąć, że mamy do czynienia z Lancią. Zaokrąglone przetłoczenia karoserii, które delikatnie przechodzą w elementy nadwozia, jak lampy czy zderzaki, sprawiają, że samochód wygląda bardzo dostojnie, a dynamika linii kojarzy się bardziej z elegancją niż ze sportem. Gabinet szefowejAtmosfera luksusu panuje także we wnętrzu Ypsilona. Ponieważ samochód jest głównie adresowany do kobiet, producent umożliwia wybór aż 555 wariantów zestawień kolorystycznych i wyposażeniowych. W środku królują materiały najlepszej jakości. Opcjonalnie, jak na luksusowe auto przystało, można zamówić także skórzaną tapicerkę. Ewenementem w tej klasie jest także dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja. Aby wrażenie luksusu było jeszcze pełniejsze, w aucie zastosowano system audio firmy Bose. W opcji znalazł się także szklany, odsuwany dach SkyDom, który obejmuje aż 70 proc. powierzchni dachowej. W przyszłości producent przewiduje zintegrowany system komunikacji (zawierający m.in. nawigację) Connect. Pojazd powstał na płycie podłogowej Punto II, więc wymiary wewnętrzne nie powinny się zbytnio różnić. Nam jednak wydawało się, że na tylnych siedzeniach jest trochę mniej miejsca na nogi. Bogatsze wersje mają możliwość przesuwania tylnej kanapy, co daje możliwość wyboru pomiędzy większym komfortem podróżowania na tylnej kanapie a pojemnością bagażnika (od 215 do 290 l). Za to samo wykonanie nadwozia jest wręcz perfekcyjne - najsztywniejsza w tej klasie samochodów struktura karoserii skutkuje bardzo niskim poziomem hałasu we wnętrzu i obiecuje dobre rezultaty podczas prób zderzeniowych. Niestety, designerom zdarzają się też wpadki - dźwigienki kierunkowskazów są bardzo ciekawe stylistycznie, aleużywa się ich trochę niewygodnie (znajdują się zbyt daleko od kierownicy). Awangardowe, jakby się wydawało, usytuowanie zestawu wskaźników na środku deski rozdzielczej było stosowane już w poprzedniku z 1995 roku i przyzwyczajenie się do niego to kwestia sekund.Rozważna i romantycznaRównież pod względem jednostek napędowych Lancia proponuje spore urozmaicenie. Silniki 1.2 o mocy 60 i 80 koni nie będą najprawdopodobniej oferowane w Polsce. Poza nimi klienci będą mogli wybrać nowy, benzynowy motor o mocy 95 KM oraz 70-konnego turbodiesla (w opcji dostępny także z automatyczną skrzynią biegów DFN z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń). A jak jeździ nowa Lancia? Już od pierwszych sekund widać, że auto ma być przede wszystkim komfortowe. Miękkie zawieszenie doskonale radzi sobie z filtrowaniem wszelkich nierówności. Szybkie pokonywanie zakrętów powoduje jednak spore wychyły karoserii. Podczas jazd testowych mogliśmy wypróbować auto z silnikiem 1.4 - 95 koni przy masie pojazdu prawie 1000 kg i włączonej klimatyzacji nie jest wartością oszołamiającą, ale pozwala na sprawne przemieszczanie się autem nie tylko po mieście. Na pochwałę zasługuje świetna elastyczność. Sprzedaż Lancii Ypsilon rozpocznie się w Polsce w połowie października. Ceny i wyposażenie auta nie są jeszcze znane.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: