Logo
WiadomościAktualnościKto nie lubi Fiata 500?

Kto nie lubi Fiata 500?

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Wszyscy go kochają. No może prawie wszyscy... Sprzedażą Fiata 500 w Stanach Zjednoczonych mają zająć się dilerzy Chryslera, którzy po początkowej euforii dostrzegają także ciemne strony tego interesu

Kto nie lubi Fiata 500?
Auto Świat
Kto nie lubi Fiata 500?

Szef koncernu Sergio Marchionne zażądał, by mały retro-samochodzik Fiata prezentowany był w specjalnie wydzielonych powierzchniach salonu. W Europie taki pomysł nikogo by nie zdziwił – salony wielomarkowe z wyraźnie rozdzielonymi ekspozycjami są rzeczą normalną. Ale w Stanach praktyka jest inna. W rozmowie z Wall Street Journal jeden z właścicieli salonu sprzedaży przyznał, że chciał po prostu wstawić „pięćsetkę” między Chryslery, Jeepy, Dodge. Powód? Dodatkowa, wydzielona ekspozycja to wydatek ok. 1 mln dolarów.Poza tym aby sprzedawać małego Fiata dilerzy Chryslera muszą zgłosić się centrali firmy i przejść procedurę weryfikacyjną. Jeśli nie znajdzie się zbyt wielu chętnych, Marchionne nie wyklucza skorzystania z usług dilerów nie związanych z Chryslerem.Małe autko ma być odpowiedzią na sukces Mini w USA. Od stycznia do czerwca sprzedano ponad 25 tys. egzemplarzy. Specjaliści przewidują jednak, że zainteresowanie Amerykanów małymi samochodami wkrótce może się skończyć. Powód? Ceny paliw w USA stabilizują się, gospodarka wychodzi z dołka, dlatego w salonach coraz częściej pojawiają się klienci którzy pytają o duże, paliwożerne samochody. Najboleśniej przekonał się o tym Smart – od początku roku sprzedano zaledwie 3,9 tys. sztuk tego 2-miejscowego autka.Zgodnie z planem Fiat 500 pojawi się w sprzedaży w USA pod koniec 2011 roku. Auta na potrzeby rynku USA będą pochodziły z Meksyku.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: