Generalnie można zauważyć tendencję obniżania granicy przez większość liczących się na rynku producentów. Modernizowane jednostki napędowe, które spełniają wymagania normy Euro 5, downsizing, wprowadzenie systemu start/stop to wszystko ma wypływ na osiągnięcie lepszych parametrów.
Tylko Hyundai i Honda utrzymały średnią emisję swoich samochodów w porównaniu z 2009 rokiem, co wcale nie oznacza, że ci producenci nie pracują nad poprawą parametrów.
Największą poprawę emisji odnotowało Volvo, którego średnia w ostatnich dwóch latach poprawiła się aż o 13,8 proc. pomogła w tym modernizacja turbodiesli 1.6 D (D2/D3), nowe pięciocylindrowe diesle i nowe benzynowe jednostki napędowe oraz oszczędne wersje DRIVEe.
Jednak najwięcej gramów od dotychczasowych wyników odjęła marka Ferrari, której średnia 326,8 g/km z roku 2009 obniżyła się o 46,3 gramy. Pomogło w tym wprowadzenie pakietu oszczędnościowego HELE dla modelu California oraz nowy silnik ośmiocylindrowy w modelu 458 Italia.
Średnia emisji CO2 w samochodach 20 marek
Poz. | Marka | Średnia CO2 2009 [g/km] | Średnia CO2 2010 [g/km] | Zmiana 2009-2010 [g/km] |
1 | FIAT | 127,8 | 123,1 | -4,7 |
2 | TOYOTA | 130,1 | 128,2 | -1,9 |
3 | SEAT | 140,9 | 131,3 | -9,6 |
4 | PEUGEOT | 133,5 | 131,4 | -2,1 |
5 | CITROËN | 137,9 | 131,8 | -6,1 |
6 | RENAULT | 137,6 | 134,0 | -3,6 |
7 | FORD | 140,0 | 136,9 | -3,1 |
8 | SUZUKI | 142,4 | 137,3 | -5,1 |
9 | HYUNDAI | 137,5 | 137,4 | -0,1 |
10 | OPEL/VAUXHALL | 148,5 | 139,4 | -9,1 |
11 | ŠKODA | 149,1 | 139,9 | -9,2 |
12 | KIA | 146,8 | 140,1 | -6,7 |
13 | VOLKSWAGEN | 150,4 | 141,0 | -9,4 |
14 | HONDA | 147,1 | 147,1 | -0,02 |
15 | NISSAN | 154,6 | 147,2 | -7,4 |
16 | DACIA | 151,3 | 147,6 | -3,7 |
17 | BMW | 157,2 | 152,9 | -4,4 |
18 | AUDI | 160,9 | 152,9 | -8,0 |
19 | VOLVO | 171,2 | 157,4 | -13,8 |
20 | MERCEDES-BENZ | 176,4 | 172,2 | -4,2 |