Generalnie można zauważyć tendencję obniżania granicy przez większość liczących się na rynku producentów. Modernizowane jednostki napędowe, które spełniają wymagania normy Euro 5, downsizing, wprowadzenie systemu start/stop to wszystko ma wypływ na osiągnięcie lepszych parametrów.

Tylko Hyundai i Honda utrzymały średnią emisję swoich samochodów w porównaniu z 2009 rokiem, co wcale nie oznacza, że ci producenci nie pracują nad poprawą parametrów.

Największą poprawę emisji odnotowało Volvo, którego średnia w ostatnich dwóch latach poprawiła się aż o 13,8 proc. pomogła w tym modernizacja turbodiesli 1.6 D (D2/D3), nowe pięciocylindrowe diesle i nowe benzynowe jednostki napędowe oraz oszczędne wersje DRIVEe.

Jednak najwięcej gramów od dotychczasowych wyników odjęła marka Ferrari, której średnia 326,8 g/km z roku 2009 obniżyła się o 46,3 gramy. Pomogło w tym wprowadzenie pakietu oszczędnościowego HELE dla modelu California oraz nowy silnik ośmiocylindrowy w modelu 458 Italia.

Średnia emisji CO2 w samochodach 20 marek

Poz. Marka Średnia CO2 2009 [g/km] Średnia CO2 2010 [g/km] Zmiana 2009-2010 [g/km]
1 FIAT 127,8 123,1 -4,7
2 TOYOTA 130,1 128,2 -1,9
3 SEAT 140,9 131,3 -9,6
4 PEUGEOT 133,5 131,4 -2,1
5 CITROËN 137,9 131,8 -6,1
6 RENAULT 137,6 134,0 -3,6
7 FORD 140,0 136,9 -3,1
8 SUZUKI 142,4 137,3 -5,1
9 HYUNDAI 137,5 137,4 -0,1
10 OPEL/VAUXHALL 148,5 139,4 -9,1
11 ŠKODA 149,1 139,9 -9,2
12 KIA 146,8 140,1 -6,7
13 VOLKSWAGEN 150,4 141,0 -9,4
14 HONDA 147,1 147,1 -0,02
15 NISSAN 154,6 147,2 -7,4
16 DACIA 151,3 147,6 -3,7
17 BMW 157,2 152,9 -4,4
18 AUDI 160,9 152,9 -8,0
19 VOLVO 171,2 157,4 -13,8
20 MERCEDES-BENZ 176,4 172,2 -4,2