Pierwszym liderem rajdu został Marcus Grönholm. Z ośmiu rozegranych prób pierwszego dnia wygrał pięć. Poza tym wyraźnie sprzyjało mu szczęście. Na dwóch ostatnich oesach tego dnia kolejność ustawiała mgła. Najpierw sprzyjała ona Grönholmowi. Gdy Fin jechał, była doskonała pogoda, gdy na trasę ruszyli jego najgroźniejsi rywale widoczność spadła do około 50 metrów. Grönholm wygrał tu z następnym na przedostatnim odcinku Burnsem o 45 sekund. Na ostatniej próbie we mgle podróżowała tylko czołówka. Ten odcinek zakończył się pewnym zwycięstwem Freddy'ego Loixa na Hyundaiu.Po pierwszym dniu prowadził Marcus Grönholm przed Tommim Mäkinenem i Richardem Burnsem. Już na dwóch pierwszych oesach lider rajdu stracił niemal całą przewagę z pierwszego dnia. W Peu-geocie 206 WRC Grönholma doszło do awarii układu hydraulicznego i zawodnik musiał jechać bez wspomagania kierownicy. Mimo tego nadal wyprzedzał Mäkinena o 16 sekund. Kierowca Subaru jednak zdecydowanie przyspieszył, wygrał jeszcze cztery odcinki specjalne i przed przedostatnią próbą objął prowadzenie z przewagą 2,5 sekundy. Pozostał ostatni odcinek drugiego etapu. Tu najszybszy był Grönholm. Na trzecim miejscu ze stratą 2 sekund sklasyfikowano Mäkinena. Po ponad 300 kilometrach walki na odcinkach specjalnych przed ostatnim dniem rajdu czołową dwójkę dzieliło zaledwie pół sekundy. Rajd zaczynał się od nowa.Ostatni etap Rajdu Argentyny liczył tylko cztery odcinki specjalne, a ile się działo i to nie tylko na nich. Marcus Grönholm od pierwszego oesu ostro zaatakował prowadzącego Tommiego Mäkinena. Udało mu się zdobyć niewielką przewagę, którą powiększył na kolejnej próbie. Mäkinen próbował kontratakować. Niestety, tuż przed metą przedostatniego odcinka specjalnego Subaru czterokrotnego mistrza świata wypadło z drogi i kilkakrotnie koziołkowało. Gdyby Tommi Mäkinen wiedział, jak zakończy się ten rajd, gdyby poinformowano go o przewidywanej dyskwalifikacji Grönholma, zapewne pojechałby dużo spokojniej.Okazało się, że kwestia zwycięstwa rozstrzygnęła się poza trasą. Wcześniej jednak przed startem do trzeciego ostatniego etapu Markus Grönholm nie mógł uruchomić swojego Peugeota. Samochód został wypchnięty przez załogę poza park zam-knięty, gdzie zawodnicy byli instruowani przez jednego z członków serwisu, jak uruchomić silnik. Ten fakt został odnotowany przez komisarza imprezy i stał się powodem do dyskwalifikacji pierwszej załogi na mecie. W bieżącym roku za niedozwolony serwis podczas Rajdu Monte Carlo odebrano pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach utalentowanemu zawodnikowi CitroĎna Sebastienowi Loebowi. Pomimo dyskwalifikacji Grönholm utrzymał pierwsze miejsce w punktacji kierowców.W ten sposób zwycięstwo dostało się w ręce obrońcy mistrzowskiego tytułu Richarda Burnsa. Brytyjczyk jednak długo nie cieszył się wygraną. Komisja techniczna w jego "dwieścieszóstce" znalazła niezgodności z homologacją i kolejna załoga Peugeota została zdyskwalifikowana. Zespół nie zgłosił protestu ani w jednym, ani w drugim przypadku. I tak zwycięzcą Rajdu Argentyny został Carlos Sainz. Dla Hiszpana było to już 24 zwycięstwo w rajdowych mistrzostwach świata. Tym samym został wyrównany rekord należący od tegorocznego Rajdu Monte Carlo do Tommiego Mäkinena.W grupie N najszybszy był Peruwiańczyk Ramon Ferreyros (Mitsubishi). Za nim rajd ukończyli Japończyk Toshiro Arai (Subaru) i Malezyjczyk Singh (Proton). W klasyfikacji mistrzostw kierowców samochodów produkcyjnych po czterech eliminacjach prowadzi Ferreyros (20 punktów) przed Singhem (14) oraz Araim i Urugwajczykiem Gustavo Trellesem, który w Argentynie w punktacji grupy N zajął piąte miejsce (po 12).Rajd Argentyny: 1. Carlos Sainz/Luis Moya (Ford Focus WRC) 4;08.09,1; 2. Petter Solberg/Phil Mills (Subaru Impreza WRC) +4,0; 3. Colin McRae/Nicky Grist (Ford Focus WRC) +2.19,1; 4. Markko Martin/Michael Park (Ford Focus WRC) +2.52,4; 5. Toni Gardemeister/Paavo Lukander (Skoda Octavia WRC) +5.18,8; 6. Kenneth Eriksson/Tina Thorner (Skoda Octavia WRC) +6.16,6; 7. Juha Kankkunen/Juha Repo (Hyundai Accent WRC) +8.03,3; 8. Alister McRae/David Senior (Mitsubishi Lancer Evo WRC) +8.49,6; 9. Gabriel Pozzo/Daniel Luis Stillo (Skoda Octavia WRC) +13.58,9; 10. Ramon Ferreyros/Diego Vallego (Mitsubishi Lancer Evo VI) +24.18,5 (1 miejsce w grupie N).Klasyfikacja rajdowych mistrzostw świata. Kierowcy: 1. Marcus Grönholm 31, 2. Gilles Panizzi 20, 3. Richard Burns i Carlos Sainz po 19, 5. Tommi Mäkinen 14, 6. Petter Solberg 13, 7. Colin McRae 10, 8. Harri Rovanperä 9, 9. Philippe Bugalski 7, 10. Sebastien Loeb 6. Producenci: 1. Peugeot 68, 2. Ford 41, 3. Subaru 33, 4. Mitsubishi 6, 5. Skoda 5, 6. Hyundai 3.
Galeria zdjęć
Kto wygrał?
Kto wygrał?
Kto wygrał?