Osiemnastu kierowców jeździło dziś po torze Jerez, wśród nich duet zespołu BMW Saubera. Nick Heidfeld przejechał aż 119 okrążeń toru, Robert Kubica - 100. Niemiec uzyskał dziewiąty czas, Polak - jedenasty. Robert Kubica był bardziej forsowany, wykonywał dłuższe przejazdy od kolegi z teamu. Nasz kierowca poprawił się o niemal trzy dziesiąte w porówaniu z wynikiem uzyskanym na tym torze w ubiegłym tygodniu.
W czwartek pogoda sprzyjała, było słonecznie i ciepło. Na torze nie brakowało zdarzeń, a nawet wypadków. Kłopoty mieli m.in. Giancarlo Fisichella, Lewis Hamilton,Michael Ammermüller, Scott Speed, Kazuki Nakajima i Jarno Trulli.
Jutro w zespole BMW Sauber jeżdżą Kubica i Vettel.
Wyniki (w nawiasie ilość przejechanych okrążeń toru):Pedro de la Rosa (Hiszpania - McLaren Mercedes) -1.19,109 (75);Jarno Trulli (Włochy - Toyota) - 1.19,480 (92) ;James Rossiter (W. Brytania - Honda) - 19,549 (117);Lewis Hamilton (W. Brytania - McLaren Mercedes) - 1.19,589 (78);Christian Klien (Austria - Honda) - 1.19,705 (112);Felipe Massa (Brazylia - Ferrari) - 1.19,730 (80);Luca Badoer (Włochy - Ferrari) - 1.19,780 (76);Heikki Kovalainen (Finlandia - Renault) - 1.19,824 (110);Nick Heidfeld (Niemcy - BMW Sauber) - 1.19,944 (119);Giancarlo Fisichella (Włochy - Renault) - 1.20,073 (68);Robert Kubica (Polska - BMW Sauber) - 1.20,204 (100);Olivier Panis (Francja - Toyota) - 1.20,400 (27);Kazuki Nakajima (Japonia - Williams Toyota) - 1.20,440 (95);Takuma Sato (Japonia - Super Aguri Honda) - 1.20,726 (114);Michael Ammermüller (Niemcy - Red Bull Ferrari) - 1.20,737 (61);Scott Speed (USA - Toro Rosso Cosworth) - 1.21,514 (61);Sebastien Bourdais (Francja - Toro Rosso Cosworth) - 1.21,539 (78);Kohei Hirate (Japonia - Toyota)
Tymczasem kierownictwo zespołu BMW Sauber przedstawiło nowy superkomputer, który ma zapewnić teamowi badania nad aerodynamiką. Urządzenia zwie się Albert 2 i jest trzykrotnie szybsze i kilkakrotnie mocniejsze od swojego poprzednika, oznaczonego numerem 1. Wykonuje ono bowiem ponad 12 bilionów kalkulacji na sekundę...
- Nie zamierzamy iść śladem innych zespołów i budować drugiego tunelu aerodynamicznego - powiedział Mario Theissen. Widzimy naszą przyszłość w symulacjach komputerowych. Posiadanie dwóch tuneli w naszym przypadku to zbędny luksus. Chcemy być liderem w wykorzystywaniu CFD (Computational Fluid Dynamics) i potrzebujemy do tego odpowiedniego instrumentu. Albert 2 zapewni nam dobrą pozycję w aerodynamice.
- To lepszy sposób niż drugi tunel - potwierdził główny aerodynamik zespołu, Willem Toet. Posiadamy własny tunel, jeden z najlepszych. A to dzięki Peterowi Sauberowi. Przy aktualnie obowiązujących regulaminach nie pozostało zbyt wiele możliwości uzyskania technicznej przewagi. Jest jeszcze tylko dociążenie aerodynamiczne - i stąd nasze nadzieje wiązane z Albertem 2.
System Computational Fluid Dynamics, czyli tunel aerodynamiczny w komputerze, umożliwia zwielokrotnioną symulację badań aerodynamicznych w trakcie projektowania bolidu.