Logo

Kwestia decyzji

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Jednym z aut, przy których rozpoczęcie seryjnego wytwarzania to jedynie kwestia podpisu odpowiedniej osoby, jest Peugeot 3(TM)7 CC. Auto uosabia wszystkie podstawowe cechy marki Peugeot.

Kwestia decyzji
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Kwestia decyzji

Obok karoserii, która w ciągu kilku sekund z coupé może przekształcić się w prawdziwy kabriolet, firma oferuje coś więcej - auto, które budzi emocje. Samochód mierzy 4,32 metra długości. Rozstaw osi jest identyczny z tym w wersji hatchback, co dobrze wpływa na ilość miejsca w środku - niezależnie od tego, czy dach jest opuszczony czy nie, we wnętrzu pełnowartościowe miejsca znajdzie 4 pasażerów. Podobnie jak poprzednik 20(TM) również CC wywodzące się z 307 ma w bagażniku składany, sztywny dach. Przód auta detalami różni się od hatchbacka 307. Z tyłu zastosowano światła, w których elementem świecącym są diody. W tylnym spoilerze na klapie bagażnika umieszczono trzecie światło stopu. Deska rozdzielcza została przejęta z 307. Różnica polega jedynie na materiałach i ich kolorystyce - w aucie dominuje beżowa lub czerwona skóra. Okrągłe zegary na desce rozdzielczej są dodatkowo wykończone chromowanymi pierścieniami. Auto jest też wyposażone w system telematyczny z elektronicznym wyświetlaczem 16:9 umieszczonym w górnej części deski rozdzielczej. W aucie zamontowano silnik o mocy 180 KM. Napęd jest przenoszony na 18-calowe koła z lekkich stopów. Drugą propozycją Peugeota, która ma bardzo duże szanse na wprowadzenie do seryjnej produkcji, jest 607 Pescarolo - auto adresowane do tych wszystkich, którym spokojna limuzyna nie wystarcza i potrzebują czegoś więcej. Pod maską znalazł się sześciocylindrowy silnik o mocy 400 KM. Aby motor "mógł być lepiej wietrzony", znacznie powiększono wlot powietrza w zderzaku w stosunku do seryjnej wersji 607. Powiększono też rozstaw kół, co wymagało poszerzenia błotników o 25 mm. Samochód jest też o 25 mm niższy. W tylnym zderzaku umieszczono dwie potężne końcówki rur wydechowych. Sportowego charakteru dodają też opony o szerokości 245/45 R 19. We wnętrzu 607 Pescarolo, podobnie jak w 307 CC dominuje skóra - tu czerwono-granatowa. Centralnym elementem deski rozdzielczej jest ciekłokrystaliczny wyświetlacz. Kolejnym autem, o którym już oficjalnie mówi się, że wersja produkcyjna będzie gotowa na początku przyszłego roku, jest Focus C-Max - pierwszy kompaktowy van w historii Forda. Według zapewnień firmy auto ma być przeznaczone dla rodzin z dziećmi. Dlaczego więc nie zdecydowano się na wersję 7-osobową? Przedstawiciele Forda odpowiadają, że nie chcą robić konkurencji Galaxy. Nieoficjalnie mówiło się też o możliwości budowania minivana w wersji z napędem na obie osie. Samochód jest naszpikowany technicznymi ciekawostkami, jak np. wyjeżdżająca automatycznie z bagażnika lada, na którą można położyć nawet trzy sztuki bagażu i która znika pod podłogą kufra. Wrażenie robią także 18-calowe felgi z lekkich stopów z oponami o szerokości 235 mm. Studium Forda jest wyposażone w cztery skórzane siedzenia Recaro. Między nimi przez całą długość auta biegnie środkowy panel. Co z tego wszystkiego przejmie auto produkcyjne? Z pewnością niezmieniona pozostanie linia nadwozia. W środku miejsce znajdzie się dla 5 osób. O reszcie dowiemy się w przyszłym roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: