Mazda za pomocą konkursu zorganizowanego na Facebook.com poszukiwała projektanta, który pomoże stworzyć prototyp MAZDA3 2018 - najlepiej sprzedającego się modelu tej marki.

Członkowie Facebookwspółzawodniczyli przez nadsyłanie własnych pomysłów.Zwycięzca konkursu Mallory McMorrow, studentka projektu przemysłowego na Uniwersytecie Notre Dame, będzie pracowała wraz z Franzem von Holzhausen, dyrektorem działu projektowania Mazda North American Operations (MNAO) i jego zespołem, nad wprowadzeniem modelu koncepcyjnego w życie.Praca nad modelem zacznie się w pierwszego dnia targów (dzień medialny) ,14 listopada, a ostateczna wersja konceptu będzie zaprezentowana w sobotę 24 listopada o godzinie 15.00

Aby wziąć udział w konkursie, uczestnicy musieli złożyć opis ich wizji samochodu zawierający maksymalnie 150 słów i opcjonalnie załączyć szkic rysunku.Zespół projektowy Mazda ocenił każdy z opisów i wybrał 10 półfinalistów.Pięciu finalistów zostało wybranych przez społeczność Facebook.

- Mazda Design Challenge przyniósł ogromną ilość świeżych, unikalnych pomysłów.Zwycięski projekt rzucił nowe światło na projektowanie samochodów - powiedział von Holzhausen.Te zawody były olbrzymim sukcesem a cały proces był naprawdę korzystny dla mojego zespołu i dla mnie. Dzięki niemu wiemy, jak wielkie znaczenie ma dla naszych klientów wygląd.Teraz nadszedł trudniejszy moment – czy zdołamy zbudować cały samochód na stoisku pokazu w 10 dni.

Ponadto podczas salonu, Mazda chce zaprezentować nowego crossovera CX-9 2008, sześcioosobowego, wielozadaniowego vana MAZDA5 oraz sportowego RX -8.