Trudno wyznać się w programie produkcyjnym rosyjskiego producenta AVTOVAZ, który jest dla nas równie tajmniczy jak alfabet Brailla. Warto przypomnieć, że mówimy tu o firmie, która produkuje rocznie ponad 800 tys. samochodów. Problem polega na tym, że komunikacja fabryki w Togliatti ukierunkowana jest na rynek rodzimy, a do Europy prznika zbyt mało informacji. Przykłady: ile agencji napisało o tym, że przed tygodniem wyprodukowany został tutaj 200 tys. egz. Chevroleta Niva. Także to, że oprócz aut typu Kalina produkuje się tutaj nadal takie modele jak 2105 czy 1111 Oka.
Jednak należy oczekiwać, że w przypadku Łady Priora może sie coś zmienić na lepsze, gdyż AVTOVAZ wciąż poważnie myśli o eksporcie tego auta do Europy. Produkcja na rynek rosyjski rozpoczęła się już 21. marca 2007 roku, ale inne kraje będą musiały poczekać na to auto do przyszłego roku, gdy będzie już spełniało normy Euro 3. Nawet rosyjska prasa fachowa nie potrafi dokładnie określić różnic w porównaniu z poprzednim modelem. Nieoficjalnie jeden z przedstawicieli producenta określił to jako głęboki restyling modelu 2110, co jest bardzo bliskie prawdy. Bez zmian pozostały drzwi, ale zmieniło się zawieszenie, układ hamulcowy, a nadwozie otrzymało nowe przetłoczenia. Zapewne można także niedługo oczekiwać pierwszej próby zderzeniowej EuroNCAP, która dopiero określi co to auto jest w rzeczywistości warte.
Jednostka napędowa nie jest żadnym krzykiem mody. Rosjanie od wielu lat modernizują swój silnik o pojemności skokowej 1596 cm3. Czterocylindrowy szesnastozaworowy silnik ma moc 72 kW (98 k) przy 5600 obr./min.,maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr./min., który według dostępnych danych pozwoli sedanowi (2170) osiagnąć prędkość maksymalną 183 km/h i przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 11,5 s. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 430 l (sedan) i 400 l (hatchback). Długość całkowita wersji sedan wynosi 4350 mm (hatchback jest o 110 mm krótszy), szerokość 1680 mm, wysokość 1435 mm przy rozstawie osi 2492 mm. Auto jeździ na 14-calowych kołach o wymiarach opon 185/65 R14.
Na swoich stronach internetowych Łada podaje, że na 100 km Priora zużywa 7,2 l paliwa.
Współczesny model Łady produkowany jest w trzech wersjach nadwozia, a więc jako sedan (2110), kombi (2111) i pięciodrzwiowy hatchback (2112). Przed dwoma laty pojawiły się także fotografie trzydrzwiowego hatchbacka o nazwie Coupé. Można oczekiwać, że w przypadku Łady Priora pojawi się identyczna oferta.