Jako alternatywę nowocześni kowboje odkryli auta hybrydowe - czyste pod względem spalin i oszczędne. Bestseller w USA to Toyota Prius. Zasada pracy napędu Accorda jest trochę inna niż w Toyocie. Motor elektryczny pomaga przy przyspieszaniu, a przy hamowaniu i poruszaniu się np. z góry ładuje akumulatory. Gdy staniemy na światłach, motor spalinowy odłącza się natychmiast. Wystarczy jednak nacisnąć gaz i silnik znów pracuje. Co prawda zasada działania jest inna, ale i w przypadku Toyoty, i Hondy chodzi o to samo - obniżenie spalania i emisji szkodliwych związków.Pierwsza przejażdżka Accordem odbywała się po zatłoczonych ulicach Los Angeles. Wynik: rzadko kiedy można w takich warunkach drogowych podróżować tak komfortowo. Hybrydowy Accord (3-litrowy silnik V6 o mocy 255 koni z "automatem") jeździ dokładnie tak samo, jak auto napędzane tylko silnikiem benzynowym! Jedyna różnica to dynamiczniejsze przyspieszanie (dzięki wspomaganiu przez silnik elektryczny) oraz średnie spalanie - 9 l/100 km. W temacie hybryd Honda nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. W przyszłym roku na rynek amerykański trafi najprawdopodobniej hybrydowa odmiana SUV-a CR-V. Być może także do Europy.