Będzie to ostatnia odsłona amerykańskiego sezonu rajdowego.

Dla Andiego Mancina i Macieja Wisławskiego jest to ostatni etap w obronie drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej. Travis Pastrana już wcześniej odbierał gratulacje za wywalczenie tytułu Mistrzostwa. Pozycje I i II wicemistrza są jednak sprawą otwartą.

Zapowiada się zacięty polsko – kanadyjski pojedynek pomiędzy Andi Mancinem i Andrew Comre - Picardem.

Andrew Comre - Picard nie będzie jedynym Kanadyjczykiem w stawce startujących kierowców. Zawodnik Rockstar Energy Drink Rally Team USA, Tanner Foust musiał zrezygnować z występu w ostatniej rundzie sezonu, z powodu prac nad kolejnym filmem, w których występuje jako kaskader. Jego miejsce zajął aktualny rajdowy Mistrz Kanady Antoine L’Estage z pilotką Nathalie Richards.

Bronią załogi kanadyjskiego zespołu Rockstar Energy Drink Rally Team, będzie Mitsubishi Lancer Evolution X. Kierowca znany jest ze swojego szybkiego stylu jazdy, dlatego pomimo, że będzie to jego debiut w LSPR,będzie walczył o czołową lokatę.

Organizatorzy przygotowali 17 szutrowych odcinków specjalnych podzielonych na dwa etapy o łącznej długości 180 km. Rajd rozgrywany jest w stanie Michigan, a jego bazą jest miasto Houghton. Jak już przyzwyczaiły nas amerykańskie warunki, największą trudnością podczas rajdu będzie przewidzenie warunków i dopasowanie ustawień do panującej pogody.

Trasy biegnące wdłuż brzegów jeziora Superior zawsze słynęły z błyskawicznie zmiennych warunków (od ciepłej słonecznej pogody do intensywnych opadów śniegu). Stosowanie określenia jezioro w odniesieniu do Superior, może się dla nas europejczyków okazać nieodpowiednie dla akwenu wodnego wymiarami przekraczającego powierzchnię Morza Bałtyckiego.

Będzie to już drugi występ załogi Andi Mancin / Maciej Wisławski, która właśnie od zeszłorocznej edycji tego rajdu rozpoczęła swoją przygodę z Rally America, gdzie pozostawili po sobie bardz odbre wrażenie, zajmując wysokie 4 miejsce.

Polska załoga aktualnie wyprzedza Andrew Comre-Picarda o 10 punktów jednak zgodnie z regulaminem do klasyfikacji końcowej wliczane jest tylko 7 z 9 rund, dlatego rzeczywista przewaga polskiej załogi to 2 punkty. Aby obronić drugą pozycję, muszą dotrzeć do mety przed ACP.

Andi Mancin: To ogromna przyjemność wrócić na piękne trasy rajdu LSPR, które w wielu miejscach charakterystyką przypominają te z Rajdu Finlandii. Mieliśmy okazje zapoznać się z tym rajdem rok temu, dlatego na pewno teraz będzie nam łatwiej. Wtedy jednak wystąpiliśmy tu gościnnie, a tym razem jedziemy o wysoką stawkę, dlatego na pewno trudniej będzie jechać pod taką presją. Po to jednak tu przyjechaliśmy, żeby walczyć i zrobimy wszystko by wrócić do Polski jako I Wicemistrzowie Rally America 2009. Najważniejsze jest dla nas, aby na mecie być przed ACP. Andrew to bardzo szybki kierowca i na pewno czeka nas trudne zadanie. Ale tutaj chyba wszyscy pojadą na 100% swoich możliwości, żeby zdobyć jeszcze jak najwięcej punktów.”

Maciej Wisławski: Relacjonując dla Was na antenie TVN Turbo, nasz debiutancki występ w roku ubiegłym, byłem pod ogromnym wrażeniem tego rajdu. Podobnie jest i dzisiaj. Trasy są nieznacznie zmienione w porównaniu do zeszłego sezonu. Ponownie przyjdzie nam się zmierzyć ze zróżnicowanymi szutrowymi trasami i twardą, kamienistą nawierzchnią. Najtrudniej jest tutaj złapać odpowiednie tempo. Pełno tu szybkich partii przez las, sporo jazdy przez szczyty, a do tego opady deszczu i kałuże po których jedzie się naprawdę jak po lodzie.Podobnie jak w 2008 nie mieliśmy zapoznania i jedziemy na opis organizatora. Andi w zeszłym roku bardzo szybko przyzwyczaił się do specyfiki LSPR, notował świetne czasy i osiągnęliśmy doskonały wynik, dlatego jestem spokojny o nasz rezultat na mecie w niedziele. Walczymy o drugie miejsce i jeśli nam się to uda to dla mnie będzie to wynik cenny tak samo jak Mistrzostwo Europy. Trzymajcie za nas mocno kciuki.