Nowe Lamborghini Gallardo wygląda lepiej od poprzednika, a co najważniejsze lepiej od niego jeździ. Pucharowy model zyskał przede wszystkim na aerodynamice oraz bardziej efektywnym układzie hamulcowym. Silnik pozostaje taka sama jak w wersji z 2012 roku (5.2 V10 / 570 KM).
Kształt nadwozia Gallardo LP 570-4 Super Trofeo pozwolił podnieść wydajność aerodynamiczną auta o 20% w stosunku do wersji z 2012 roku. Natomiast przeprojektowany układ hamulcowy gwarantuje lepsze wyważenie, balas oraz o 50% wydajniejsze chłodzenie, co z kolei przekłada się na żywotność i efektywność hamulców.
Maurizio Reggiani, szef działu Lamborghini Motorsport, podkreśla, że Gallardo LP 570-4 Super Troefo jest wydajną o opłacalną platformą wyścigową dla indywidualnych klientów: „Wykonaliśmy duży postęp w aerodynamice nowego modelu, ale ten samochód nadal pozostaje wierny naszym podstawowym zasadom. Ważne jest, aby rozwojowi aut Super Trofeo towarzyszyły atrakcyjna cena i rywalizacja w pucharze”.