Dzięki logice „downsizing" (redukcji i obniżania), sztandarowy model Lancii zapewnia osiągi i luksus na poziomie znacznie wyższym od kosztów eksploatacji. Ponadto gama Delta została ostatnio wzbogacona o nową wersję wyposażoną w silnik 1.4 Turbo Jet 120 KM z podwójnym zasilaniem (LPG i benzyna) i jest pierwszą, której włoska liga ochrony środowiska (Legambiente) przyznała swoją "Etykietę Ochrony Klimatycznej".

Do sukcesu Lancii Delta przyczyniła się również szczególna strategia komunikacji, która właśnie w środowisku kina znalazła swoje podstawy oraz swoich odtwórców i bohaterów, jak wykazuje sugestywna reklama z udziałem amerykańskiego aktora Richarda Gere'a, czy rewolucyjne pojawienie się i „rola" marki w filmie „Anioły i Demony".

Należy pamiętać, że Lancia Delta od ubiegłego roku jest oficjalnym samochodem najbardziej prestiżowych festiwali filmowych sponsorowanych przez markę.Po debiucie na 65. Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Filmowej w Wenecji, flota Delty towarzyszyła osobowościom świata kina na czerwonym dywanie w Barcelonie, Mediolanie i na Festiwalu w Rzymie.W roli sponsora 27. Festiwalu Filmowego w Turynie marka Lancia potwierdza swój wybór kina jako „nośnika" kultury, z jaką należy identyfikować wartości prezentowane przez jej samochody: dobry styl, komfort, oryginalne i innowacyjne rozwiązania, niepowtarzalność, elegancję i temperament. Nieprzypadkowo, w ostatnich latach marka sponsorowała najbardziej znane festiwale filmowe we Włoszech, które wyróżnia ich wysoka klasa i styl, międzynarodowe znaczenie i charakter.

źródło:Fiat