Według magazynu Auto Express 7-miejscowa odmiana aktualnego Land Rovera Freelander znajduje się w fazie projektowej. Do 5-miejscowego modelu pojemniejszy model miałby dołączyć w przeciągu osiemnastu miesięcy i dopomóc w walce przeciw najnowszym rywalom, którymi są Peugeot 4007 czy Chevrolet Captiva.

Aczkolwiek szefostwo spółki Land Rover zaprzecza, jakoby pracowano nad 7-miejscowej odmianie auta, źródło magazynu Auto Express twierdzi, że została przeprojektowana tylna część wnętrza, a w bagażniku znajdzie się trzeci rząd siedzeń.

Obecnie oferowany 5-miejscowy Freelander ma 4500 mm długości, czyli zaledwie o 45 mm mniej od 7-miejscowego Peugeota 4007. Land Rover oferuje przestrzeń bagażową o pojemności 1670 l, którą można dostosować do kolejnego rzędu siedzeń. Zmianom powinna być poddana podłoga bagażnika, żeby podróżni w ostatnim rzędzie siedzeń mieli odpowiednią ilość miejsca na nogi.

Na razie nie jest pewne, czy 7-miejscowy Freelander będzie kolejnym modelem albo trzeci rząd siedzeń będzie tylko wyposażeniem opcjonalnym wersji E, S, SE i HSE, które są oferowane z turbodieslem o pojemności 2,2 l lub benzynową jednostką 6-cylindrową o pojemności 3,2 l. Najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem wydaje się, że trzeci rząd siedzeń będzie opcjonalnym wyposażeniem najwyższych wersji SE i HSE.