Francuski tuner Lazareth wziął pierwszą generację Twingo i włożył do niej silnik V8 o pojemności 3,5 l, który pochodzi z Range Rovera. Oczywiście, przestrzeni pod maską Twingo wystarczy co najwyżej na czterocylindrowy silniczek, więc ośmiocylindrowe serce zamontowano centralnie z tyłu.
Inne zmiany? Zamiast napędu na przednie jest napęd na tylne, 18-calowe koła o szerokości 320 mm. W związku z nowym silnikiem i koniecznością przeniesienia na drogę 180 KM konieczne były głębokie modyfikacje płyty podłogowej, zawieszenia, hamulców, skrzyni biegów i układu kierowniczego.
Nadwozie auta prezentuje się surrealistycznie. Matowy lakier nadwozia świetnie wygląda w połączeniu z ekstremalnie poszerzonym nadwoziem, wloty powietrza w tylnych błotnikach są równie niesamowite co tylny dyfuzor, a kubełkowe fotele i elementy wykończenia wnętrza z włókna węglowego wyglądają zupełnie nie ma miejscu wewnątrz Twingo, ale są po prostu świetne!
Twingo V8 to jeden z tych samochodów, na widok którego stwierdzasz „Ok., ale po co to wszystko?”, a potem najchętniej wziąłbyś kluczyki i zaczął się nim bawić.
Galeria zdjęć
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8
Lazareth Renault Twingo V8