Silnik, zawieszenie, wyposażenie oraz elementy podnoszące bezpieczeństwo czynne i bierne sprawiają, że Leon CUPRA to prawdziwy samochód wyścigowy, który jednak znakomicie sprawdza się w codziennej eksploatacji, dostarczając wiele radości z jazdy.Parametry modelu są zasługą zastosowanej 240-konnej jednostki 2.0 TFSI. W silniku tym, oferowanym wyłącznie w pojazdach marki SEAT, tak wysoką moc zapewniają przede wszystkimi dwa rozwiązania techniczne: bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. W układzie turbodoładowującym powiększono turbinę i kompresor. W silniku wzmocniono tłoki i korbowody oraz zastosowano większe wtryskiwacze i nową głowicę. Po tych modyfikacjach silnik 2.0 TFSI zapewnia osiągi godne samochodu klasy WTCC: prędkość maksymalną 244 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w zaledwie 6,8 sekundy. Na pokonanie pierwszego kilometra ze startu zatrzymanego samochód potrzebuje tylko 26,4 sekundy. Imponująco przedstawiają się też dane dotyczące elastyczności na poszczególnych biegach: Leon Cupra przyspiesza od 80 do 120 km/h w 6,4 sekundy na V biegu i w 8,2 sekundy na VI. Przy okazji polskiej prezentacji nowej wersji Leona podjęto próbę pobicia rekordu prędkości jazdy z zasłoniętymi oczami. Po próbie którą pokonał wyścigowy kierowca Robert Kisiel okazało się że dotychczasowy rekord należący do Hołowczyca (240 km/h) został pobity o 4,28 km/h.Cena najmocniejszej wersji Leona wynosi 99 990 zł.{player}1179206455897.flv{/player}
Leon zawodowiec
Producent po raz kolejny pokazał na co go stać konstruując najmocniejszy seryjny model w swojej historii. W nowym Leonie CUPRA z silnikiem o mocy 240 KM wykorzystano doświadczenia Seata w projektowaniu samochodów o wybitnie sportowym charakterze.