W zeszłym tygodniu rozpoczęto w Japonii sprzedaż nowego luksusowego modelu Lexus LS460 z zupełnie zmienionym designem zewnętrznym i wewnętrznym, nowym silnikiem, skrzynią biegów, zawieszeniem i wieloma innymi komponentami. Wiosną przyszłego roku do aktualnego modelu dojdzie jeszcze hybrydowy model oznaczony LS600h oraz wersja z wydłużonym rozstawem osi LS600L.
Pod maską nowo sprzedawanego modelu znajduje się benzynowy silnik 8-cylindrowy o pojemności 4,6 l oferujący moc 380 KM przy 6400 obr./min i maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 4100 obr./min. Silnik zamontowany z przodu napędza tylne koła poprzez nową 8-biegową skrzynię automatyczną (8 Super ECT). Lexus oferuje także fabryczny system stabilizacji toru jazdy VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management System). Średnie zużycie paliwa podawane przez producenta to 9,1 l/100 km (wg japońskiej metodyki 10-15 litrów).
W ramach rozwoju systemu bezpieczeństwa zapobiegającego wypadkom, nowy model wyposażono w system radarowy wzbogacony o trzy zupełnie nowe elementy (wykrywanie pieszego z przodu, funkcja informowania o kolizji z tyłu oraz sterowanie układem kierowniczym w razie niebezpieczeństwa kolizji). Oczywiście auto wyposażono w liczne bierne systemy bezpieczeństwa, które obejmują przednie i boczne poduszki oraz poduszki chroniące kolana kierowcy i pasażera, a także kurtyny dla obu rzędów siedzeń.
O tym, że model LS460 to witryna wystawowa luksusowych elementów wyposażenia, nie trzeba przypominać, jednak należy wymienić przynajmniej 4-strefową klimatyzację dla przednich i tylnych siedzeń, która obejmuje m. in. system monitorowania ilości tlenu w kabinie. System ten zabrania, by poziom tlenu obniżył się poniżej pewnego poziomu. W ramach systemów telematycznych Lexusa nowością jest system automatycznego zdalnego zamykania drzwi (w razie, że kierowca zapomni zamknąć) połączony z systemem poinformowania za pośrednictwem poczty elektronicznej. System G-security może zdalnie zablokować zapłon i napędzane koła (zdalnie sterowany immobilizer).
Cena wersji podstawowej wynosi w Japonii 7,7 milionów jenów (ok. 205 tys. zł). Z maksymalnym wyposażeniem LS460 jest o 2 miliony jenów droższe (ok. 260 tys. zł).