Rodzina modeli SC egzystuje od początku istnienia marki Lexus. Coupé SC 400 w 1990 roku stało się drugim modelem producenta. W Japonii znane pod nazwą Toyota Soarer, a pod jego karoserią ukryta była technika wywodząca się z czwartej generacji Toyoty Supra.

Dzisiejszy model SC 430 jest już zupełnie innym autem. To 2+2 osobowe coupé-kabriolet, którego premiera odbyła się podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu. Warto przypomnieć, iż dopiero rok później takie rozwiązanie składanego dachu zastosował w swoim pierwszym modelu Mercedes-Benz.

Pojazd napędzany jest silnikiem 4,3 V8 o mocy 215 kW i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm, który współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną. Pierwszy Lexus ze składanym dachem już w założeniu miał robić wrażenie ponadczasowe. Był to też pojazd, który podczas całego okresu produkcji nie przeszedł żadnego faceliftingu, a jedyną modyfikacją była zamiana pięciostopniowej przekładni automatycznej na sześciostopniową, co miało miejsce w 2006 roku.

Kluczowym rynkiem dla tego modelu były Stany Zjednoczone Ameryki. Najwięcej sprzedano w 2002 roku – 14 462 egz. Jednak już w 2009 roku sprzedaż spadła do 1 tys. egz. , z czego 720 sprzedano w USA. Spadek ten spowodowało wprowadzenie w 2008 roku do oferty nowego modelu coupé-kabriolet IS 250 C oraz IS 350 C.

Zakończenie produkcji modelu SC nie oznacza wcale, że w przyszłości nie powróci on do oferty. Według nieoficjalnych informacji nowa generacja może znaleźć się w sprzedaży w 2014 roku i będzie to SC 600h łączący benzynowy silnik pięciolitrowy z dwoma jednostkami elektrycznymi.