W porównaniu do Tesla Roadster model Lightning GT wyróżnia się przede wszystkim o wiele wyższą mocą. W sumie ok. 650 KM dostępnych jest dzięki czterem osobnym silnikom elektrycznym. Wysoki moment obrotowy 750 Nm dzięki liniowemu przebiegu dostępny jest prawie od zaraz. Czas potrzebny do przyśpieszenia od 0 do 96 km/h wynosi 4,0 s, a prędkość maksymalna sięga 208 km/h.
Baterie NanoSafe produkowane są za pomocą nanotechnologii na bazie tytanianów. Ich żywotność wynosi 12 lat, co w porównaniu z obecnymi bateriami (żywotność 3 do 5 lat) oznacza duży krok do przodu. W dodatku Lightning obiecuje pojemność 85 % po 15 tysięcy ładowaniach. Baterie ładują się ok. 10 minut, po czym można przejechać aż 400 km.
Rozmiary zewnętrzne wynoszą 4445 (dł.) x 1940 (szer.) x 1200 mm (wys.), rozstaw osi ma długość 2590 mm, a karoserię wyprodukowano z karbonu, jednak jej masa nie jest znana.
Lightning Car Company przyjmuje już zamówienia, które uwarunkowane są zaliczką w wysokości 15 tys. funtów, ale ceny końcowej na razie nie podano. Możliwe są indywidualne modyfikacje wnętrza i stylistyki nadwozia. Produkcja rozpocznie się na początku przyszłego roku.