Koncept Lincoln MKT z zeszłorocznego salonu samochodowego w Detroit został bardzo przychylnie oceniony zarówno przez fachowców, jak i publiczność. W tym roku w Detroit przedstawiono seryjną wersję tego luksusowego crossovera.
Design nadwozia zachowuje linie konceptu, zmieniono tylko elementy zbyt futurystyczne i drogie do zrealizowania. Najbardziej widoczną zmianą jest zastąpienie lamp diodowych bardziej konwencjonalną techniką ksenonową. Również drzwi mają teraz tradycyjne klamki i ramy okien. Wbrew przeprowadzonym zmianom duży crossover pozostaje ugładzony, a ponton karoserii jasno odwołuje się do modeli z lat sześćdziesiątych.
W porównaniu do prawie niezmienionego nadwozia, pierwotnie futurystyczne wnętrze zmieniło się zasadniczo. Koncept oferował miejsce dla czterech pasażerów, seryjny model jest o wiele praktyczniejszy i może pomieścić aż siedem osób. Mogą oni skorzystać z najnowocześniejszej techniki multimedialnej i nawigacyjnej. Wnętrze rozjaśnia przeszklony dach, który może być złożony z dwóch przesuwanych części.
Lincoln MKT bogato wyposażono w systemy zwiększające bezpieczeństwo czynne i bierne. W wyposażeniu znajdziemy aktywne przednie lampy, czujnik deszczu, system BLIS ostrzegający przed samochodami znajdującymi się w ślepych kątach, aktywny tempomat czy system przestrzegający przed wolno jadącymi samochodami czy statycznymi przeszkodami. Jeśli jednak dojdzie do wypadku samochód jest w stanie sam przywołać pomoc.
Do napędu służy jeden z dwóch 6-cylindrowych silników benzynowych. Standardem jest jednostka 3,7 V6 o mocy 197 kW (268 KM) przy 6500 obr./min i momencie obrotowym 362 Nm przy 4250 obr./min. Nad nim lokuje się jednostka 3,5 V6 EcoBoost z dwoma turbosprężarkami, która produkuje moc 261 kW (356 KM) przy 5700 obr./min i moment obrotowy 475 Nm przy 3500 obr./min.
Oba silniki współpracują z sześciobiegowym automatem SelectShift. Słabszy silnik standardowo połączony będzie z napędem na przednią oś, wersja 4x4 dostępna będzie za dopłatą. Mocniejsza jednostka sprzedawana będzie wyłącznie z napędem na cztery koła.