Auto Świat Wiadomości Aktualności Lotos Dynamic Rally Team w pełnej gotowości do sezonu (+GALERIA)

Lotos Dynamic Rally Team w pełnej gotowości do sezonu (+GALERIA)

Autor Radosław Turek
Radosław Turek

Biały i czarny. Mitsubishi i Subaru. Mistrzostwa Świata i Mistrzostwa Polski. Tyle przeciwieństw, ale wspólny cel: zwycięstwo. Tak w wielkim skrócie można przedstawić plan zespołu rajdowego Lotos Dynamic Rally Team na sezon 2012

Lotos Dynamic Rally Team w pełnej gotowości do sezonu (+GALERIA)
Zobacz galerię (14)
Auto Świat
Lotos Dynamic Rally Team w pełnej gotowości do sezonu (+GALERIA)

13 lutego w Warszawie odbyła się konferencja prasowa wspomnianego Lotos Dynamic Rally Team’u. Licznie przybyłe grono dziennikarskie miało okazję poznać skład zespołu oraz wysłuchać założeń na sezon 2012. Nie było mowy o zaskoczeniu, bowiem do rywalizacji przystąpi dobrze znana ekipa z ubiegłego roku, którą tworzą dwie załogi: Michał Kościuszko z Maciejem Szczepaniakiem oraz Kajetan Kajetanowicz z Jarosławem Baranem.

Pierwsi z wymienionych, czyli panowie w nieskazitelnej bieli, będą ponownie rywalizować na trasach światowego czempionatu w cyklu PWRC. Trzecie miejsce w końcowej klasyfikacji generalnej w minionym sezonie rozbudziło apetyt i załoga zapowiada walkę o tytuł mistrzowski. Zwycięstwo przybliżyć ma dobrze znany Mitsubishi Lancer EVO X grupy N, obsługiwany przez włoskiego tunera RalliArt Italy.

Warto przypomnieć, że dla Michała i Maćka mistrzostwa już się rozpoczęły. W pierwszej eliminacji, legendarnym Rajdzie Monte Carlo, załoga Lotos Dynamic Rally Team odniosła zwycięstwo i zapisała na swym koncie 25 punktów. Zawodnicy wystartują jeszcze w pięciu z siedmiu rund Mistrzostw Świata: Rajdzie Meksyku, Argentyny, Niemiec, Włoch i zakończą zmagania w Hiszpanii.

Michał Kościuszko: „W tym sezonie mamy jeden bardzo precyzyjny cel – tytuł Mistrza Świata w naszej klasyfikacji. PWRC to najstarsza seria w światowym czempionacie i pomimo, iż lista zgłoszeń jest otwarta do 27 marca to czeka nas bardzo ciekawy sezon. Przed nami 5 startów rozgrywanych na trzech kontynentach. Za nami bardzo udany start w Rajdzie Monte Carlo, gdzie musiałem jechać kierując się bardziej rozumem, niż sercem. Niewiarygodna loteria oponiarska, niespotykane w Polsce rozwiązania slik + kolec i przez 5 dni jazda z duszą na ramieniu. Nie zawiedziemy również polskiej publiczności i wystartujemy we wrześniu w Rajdzie Polski i ponownie postaramy się zaskoczyć naszych fanów widowiskową jazdą w Rajdzie Barbórki”.

Natomiast dwukrotni Mistrzowie Polski, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Baran, będą bronić tytułu na rodzimym podwórku w RSMP. Szansa zdobycia trzeciego z rzędu Mistrzostwa zdaję się spora, lecz nie rozstrzygajmy sezonu przed jego rozpoczęciem.

Podobnie jak przed rokiem, „faceci w czerni” będą startować Subaru Imprezą STI w specyfikacji R4, serwisowaną przez firmę Rally Technology. Przed nimi siedem emocjonujących rund w różnych zakątkach Polski (w tym jedna na Słowacji) i przeszło 1200 oesowych kilometrów. Obronę tytułu rozpoczną już 17 lutego podczas pierwszej eliminacji RSMP – 8. Rajdzie Lotos Baltic Cup.

Lotos Dynamic Rally Team w pełnej gotowości do sezonu (+GALERIA)
Lotos Dynamic Rally Team w pełnej gotowości do sezonu (+GALERIA)Żródło: Auto Świat

Kajetan Kajetanowicz: „Rajdy są całym moim życiem i cieszę się, że stały się także istotną częścią działalności współpracujących z nami partnerów. Celem postawionym przede mną przez tytularnego sponsora zespołu są starty w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski i w sezonie 2012 będziemy kontynuować rajdowy projekt LOTOS Dynamic Rally Team.Walka o trzeci tytuł mistrza Polski jest prawdziwym wyzwaniem i myślę, że osiągnięcie tego celu będzie wymagało jeszcze więcej wysiłku – tak jak u alpinistów każda wspinaczka, nawet na tej samej drodze, jest inna, bo inne są warunki, inni jesteśmy my sami. Wierzę, że ze wsparciem naszych partnerów – producenta paliw LOTOS Dynamic i olejów LOTOS, STP oraz CUBE. Corporate Release, który dołączył do nas w tym sezonie, z profesjonalnym, doświadczonym zespołem, z dodającymi niezwykłej siły i motywacji kibicami, możemy nadal reprezentować najwyższy poziom i znajdziemy nowy szczyt naszych możliwości. Nie osiadamy na laurach, nie popadamy w rutynę. Jestem pewien, że doświadczenie zdobyte wraz z ekipą techniczną Rallytechnology w trakcie ubiegłorocznych zmagań wykorzystamy w tym sezonie, by stać się jeszcze silniejszymi. Wspólnie stworzyliśmy profesjonalny zespół, który może rywalizować na najwyższym poziomie. Zdaję sobie sprawę, że stajemy przed trudnym zadaniem – walka o trzeci tytuł mistrza Polski z rzędu jest ogromnym wyzwaniem. Wiem, że oczekuje się od nas potwierdzenia szybkości i zrobimy wszystko, aby nie zawieść zaufania tych, którzy w nas wierzą”.

Jarek Baran: „Rajdy to bez wątpienia dyscyplina wyjątkowa, tu wszystko dzieje się z niewiarygodną prędkością. Mam wrażenie, jakby wczoraj zakończył sie sezon 2011, a już cały nasz Zespół jest gotowy do kolejnego. W ubiegłym roku każdy start wymagał ode mnie i Kajetana maksymalnej koncentracji, a nasz Lotos Dynamic Rally Team pracował na najwyższych obrotach. Nie inaczej będzie w tym roku. Czołówka Mistrzostw Polski rywalizuje na najwyższym poziomie na każdym metrze trasy. Czeka na nas 7 rund, a szczególnie pracowicie zapowiada się druga połowa sezonu, kiedy co 3 tygodnie będziemy stawać na starcie kolejnej eliminacji. Każdy z rajdów jest inny, ma swoją specyfikę. Jedne lubimy bardziej, inne mniej, ale każdy trzeba przejechać jak najlepiej i dać z siebie wszystko, aby obronić mistrzowski tytuł”.

Po zakończeniu oficjalnej części konferencji prasowej, odbyły się zawody kartingowe dla dziennikarzy. Udział wzięło 18 osób, w tym nasz redakcyjny kolega Radek Turek. Pojawił się również gość specjalny -Maciej Kołomyjski, trzykrotny rajdowy Mistrz Polski grupy N. W wyścigu finałowym reprezentant Auto Świat po zaciętej walce z byłym rajdowcem, musiał ustąpić pierwszeństwa doświadczonemu zawodnikowi i zakończył zawody na drugiej pozycji. Gratulujemy!

Autor Radosław Turek
Radosław Turek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków