Lotus EVE Hybrid ukrywa trzy technologie: system stop-start, napęd hybrydowy i przekładnię CVT. Głównym zamiarem konstruktorów było radykalne obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 przy zachowaniu dynamicznych właściwości auta.
Lotus EVE Hybrid otrzymał benzynowy silnik 4-cylindrowy o pojemności 1,6 l i mocy 82 kW (110 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 30 kW (41 KM). Samochód może być napędzany równolegle przez oba źródła, ewentualnie wyłącznie przez silnik benzynowy albo silnik elektryczny.
Modelem wyjściowym dla EVE Hybrid był Proton Gen.2 z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 1,6 l i manualną skrzynią biegów. Lotus EVE Hybrid przy wspólnej pracy obu jednostek napędowych produkuje moc 105 kW (141 KM) i moment obrotowy 233 Nm. Samochód przyśpiesza do 100 km/h w 9 s, osiąga prędkość maksymalną 189 km/h, zużywa 5,6 l paliwa na 100 km i emituje przy tym 134 g CO2 na km.
Zwykły Proton oferuje 82 kW (110 KM) i 148 Nm. Od 0 do 100 km/h przyśpiesza w 12,6 s, prędkość maksymalna jest taka sama, jak w wersji EVE Hybrid, ale emisje osiągają 172 g/km, a zużycie paliwa 7,2 l/100 km.