Lotus Sport Exige Cup 260 to najbardziej radykalna ewolucja sportowego coupe Exige. Samochód przeznaczony jest przede wszystkim na tory wyścigowe, chociaż w Europie ma homologację także do zwykłego ruchu drogowego, ponieważ jest to wymagane w niektórych pucharach.

Lotus napędzany jest doładowanym silnikiem 1,8 l z systemem zmiennych faz rozrządu VVTL-i, który pochodzi z Toyoty. Moc maksymalna wynosi 191 kW (260 KM) przy 8000 obr./min, a maksimum momentu obrotowego 236 Nm osiągane jest przy 6000 obr./min. Ogranicznik obrotów ustawiony jest na 8000 obr./min, ale przez dwie sekundy można go podkręcić do 8500 obr./min. Doładowanie zapewnia sprężarka Rootsa typu Eaton E62. Sprężone powietrze schładzane jest w chłodnicy, do której powietrze przedostaje się przez wlot na dachu. System Accusump utrzymuje w silniku stałe ciśnienie oleju.

Zestopniowanie 6-biegowej przekładni C64 z aluminiową skrzynią jest takie same jak w cywilnym Exige S, a dyferencjał jest samoblokujący. Przeniesienie siły napędowej na tylne koła reguluje zmienny launch control i zmienna kontrola trakcji, które w tej postaci zadebiutowały w Lotusie 2-Eleven. Układ hamulcowy obejmuje wspomaganie i ABS, hamulce tarczowe są wiercone z chłodzeniem wewnętrznym - z przodu o średnicy 308 mm, z tyłu 282 mm.

Wewnątrz znajdziemy sportowe fotele Recaro i ramę ochronną spełniającą przepisy FIA. Nowy panel wskaźników wyświetla na displayu LCD informacje z komputera pokładowego i telemetrii.

Prędkość maksymalna Exige Cup 260 wynosi 237 km/h. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h odbywa się w 4,1 s, a do 160 km/h auto przyśpiesza w 9,9 s. Takie wyniki możliwe są także dzięki niskiej masie własnej 928 kg, co odpowiada stosunkowi 4,86 kg/kW.

Cena podstawowa Lotusa Exige Cup 260 dla rynku europejskiego została ustalona na poziomie 56 tys. euro bez podatku.