Zaostrzone linie nadwozia, duże reflektory, pojawienie się powiększonego logo, jakby zawieszonego na niewielkim wlocie powietrza o zaostrzonej linii - styl nowego Clio jest pełen dynamiki i podkreśla osobowość samochodu".Ale nowe Clio to nie tylko zmiany wizualne. W sumie ponad 50 proc. części i podzespołów zostało tu zmodyfikowanych bądź wymienionych na nowe. Znacznie poprawił się poziom wyposażenia, bezpieczeństwa i komfortu jazdy.Do wyboru jest aż pięć wersji wyposażeniowych: Authentique, Expression, Privilege, Dynamique i Sport, a pod koniec roku ofertę uzupełni Initiale. Wystrój wnętrza można dostosowywać do swojego gustu spośród 9 różnych zestawów, z których 5 dostępnych jest już w dwóch pierwszych poziomach wyposażenia. Zmieniona całkowicie deska rozdzielcza jest bardziej stonowana i elegancka. Osłona tablicy zegarów z charakterystycznymi dwoma łukami dodaje jej dynamizmu. Sama atmosfera wnętrza sprawia wrażenie bardziej przytulnej. Pod względem przestronności nie zmieniło się wiele. Pasażerowie na przednich miejscach mają dość dużo swobody, na tylnej kanapie komfortowo mogą czuć się dwie osoby. Liczne nowe schowki, m.in. pod siedzeniem i w konsoli środkowej, ułatwiają przewożenie drobiazgów. Na poprawę wygody eksploatacji wpłynęły seryjnie instalowane elektryczne podnośniki szyb i centralny zamek. Począwszy od wersji Privilege i Dynamique w wyposażeniu znajdują się czujniki sterujące pracą wycieraczek oraz automatycznym włączaniem świateł. Opcjonalnie dostępna jest klimatyzacja manualna lub automatyczna (standard w Renault Sport). Kolejną innowacją w wersjach silnikowych 1.4 i 2.0 jest przednia szyba tłumiąca dźwięki. Dzięki niej udało się obniżyć poziom hałasu wewnątrz o 5 dB.Godne podkreślenia jest seryjne wyposażenie wpływające na bezpieczeństwo. Mamy tu cztery airbagi: dwa czołowe automatycznie dostosowujące swe działanie do siły zderzenia, i boczne chroniące głowę i klatkę piersiową pasażera, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia do 600 kg, również na bocznych miejscach tylnej kanapy. Standardem jest ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania (EBV) i system wspomagania nagłego hamowania. Nowością jest system mocowania fotelika dziecięcego Isofix z trzema punktami mocowania, który może być zainstalowany na przednim fotelu pasażera dzięki wprowadzeniu wyłącznika poduszki powietrznej.W konstrukcji układu jezdnego wprowadzone zostały drobne modyfikacje. Obecnie wszystkie wersje posiadają elastyczne połączenia przegubów tylnego zawieszenia (rozwiązanie stosowane wcześniej tylko w modelach sportowych), co wpłynęło na poprawę własności trakcyjnych i lepsze prowadzenie auta w zakrętach. Poważniejszym zmianom poddano układ w Renault Sport. Zmianie uległa tu geometria przedniego zawieszenia oraz parametry amortyzacji. Sztywniejsza charakterystyka umożliwia bezpieczniejszą jazdę przy większych prędkościach, jednocześnie zapewnia poczucie dużego komfortu.W całej gamie nowego Clio oferowane jest elektryczne wspomaganie kierownicy (tylko w wersji Sport zachowany został układ hydrauliczny). Siła wspomagania uzależniona jest od warunków jazdy.Do napędu małe Renault wykorzystuje jeden z pięciu silników benzynowych lub dwóch diesli. Podstawową jednostką jest silnik 1,2 l o mocy 60 KM. Jego zaletą jest ekonomiczne zużycie paliwa - średnio około 6 l/100 km. Idealnie sprawdza się też w ruchu miejskim. Kolejna jednostka, również o pojemności 1,2 l, posiada cztery zawory na cylinder i osiąga moc 75 KM. Przy zachowaniu podobnego spalania umożliwia jednak dynamiczniejszą jazdę. Lepszymi osiągami może popisać się 16-zaworowa jednostka 1,4 l o mocy 98 KM. Silnik ten znany z dotychczasowych wersji pozwala rozpędzać auto do 100 km/h w 10,5 s, popisując się doskonałą elastycznością - 90 proc. maksymalnej wartości momentu obrotowego (127 Nm) dostępne jest w zakresie od 2000 do 5750 obr./min.Dla bardziej wymagających oferowana jest wersja 1,6 l o mocy 110 KM. Pozwala ona osiągać prędkość 193 km/h i rozpędzać Clio do "setki" w niespełna 9,6 s. Dobre parametry jezdne idą w parze z umiarkowanym apetytem na paliwo.Gamę jednostek benzynowych zamyka silnik 2.0 16V. Jest on zarezerwowany dla wersji Sport, która od innych różni się także m.in. kształtem zderzaków i aluminiowych obręczy kół, ksenonowymi reflektorami i wnętrzem wykończonym skórą i alcantarą oraz aluminium podkreślającym sportowy charakter auta. Clio Sport dysponuje mocą 172 KM, która gwarantuje dostarczenie emocjonujących wrażeń i pełną satysfakcję z jazdy. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje zaledwie 7,2 s, a maksymalna prędkość sięga 220 km/h.Ciekawą ofertą jest silnik Diesla o pojemności 1,5 l i mocy 65 KM. Zastosowano w nim układ wtrysku paliwa w technologii Common Rail. Jednostka ta nie zapewnia dobrej dynamiki, ale rekompensuje to minimalnym zużyciem paliwa - na trasie poniżej 4 l/100 km. Jest też doskonale wyciszona i nawet przy dużych prędkościach hałas wewnątrz nie jest uciążliwy. Jesienią ofertę uzupełni wersja o mocy 80 KM wyposażona w intercooler, która będzie zapewniała lepsze osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa.
Galeria zdjęć
Małe Clio dużego formatu
Małe Clio dużego formatu
Małe Clio dużego formatu