Logo
WiadomościAktualnościMaluch... trochę inaczej

Maluch... trochę inaczej

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Gdy w 2002 roku prezentowano koncepcyjnego Sésame'a niewiele osób przypuszczało, że pojazd w prawie niezmienionej formie trafi do produkcji. Najwyraźniej Peugeot znalazł nową niszę i już niedługo auto będzie można zobaczyć na ulicach.

Maluch... trochę inaczej
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Maluch... trochę inaczej

Choć bryła karoserii na pierwszy rzut oka przypomina Smarta, poza wyglądem 1007 ma z tym autem niewiele wspólnego. Inżynierowie nie skupili się tutaj bowiem na ograniczeniu rozmiarów kosztem przestrzeni we wnętrzu. Ułatwieniem w codziennej eksploatacji 1007 mają być niespotykane dotąd w autach tego typu elektrycznie odsuwane drzwi. Dzięki nim wsiadanie i wysiadanie jest bardzo wygodne, a do zaparkowania wystarczy znacznie mniej miejsca niż przy pojazdach o porównywalnych wymiarach. Także koncepcja ukształtowania wnętrza jest bardzo ciekawa. Choć auto mierzy o 10 cm mniej niż "206", zwłaszcza z tyłu wygospodarowano wyraźnie więcej miejsca (głównie kosztem bagażnika). Dwa tylne siedzenia mają regulowane oparcia, a jeśli chcemy przewieźć większe przedmioty, to da się je jednym ruchem ręki złożyć. Siedząc z przodu, można czuć się jak podczas podróży obszernym, kompaktowym vanem. Nowoczesny, ale drogiWysokie nadwozie i mały rozstaw osi wymusiły odpowiednio sprężyste nastawy zawieszenia, co przy dużych nierównościach powoduje podskakiwanie auta. Aby ostre zakręty nie były dla nikogo zaskoczeniem, Peugeota wyposażono w układ kontroli stabilności toru jazdy ESP. Najmniejszy silnik benzynowy (do wyboru 5-biegowa skrzynia manualna lub zautomatyzowana 2-Tronic) jest raczej przeznaczony dla osób użytkujących auto głównie w mieście - tu pojazd sprawuje się wzorowo. Lepszym wyborem będzie mocniejsza jednostka 1.6 (2-Tronic) lub 68-konny turbodiesel (tylko z przekładnia manualną). Małe nie musi być niebezpieczne. W testach zderzeniowych Euro-NCAP Peugeot 1007 uzyskał maksymalny, 5-gwiazdkowy wynik i bardzo wysokie noty za ochronę dzieci i pieszych. W Polsce samochód ma pojawić się w II połowie roku. Koszty nie są jeszcze znane. W Europie Zachodniej ceny auta zaczy-nają się od 13 700 euro.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: