Teraz, wzorem Golfa, silnik umieszczono znów poprzecznie. Dzięki temu samochód jest znacznie obszerniejszy, choć zwiększył się także jego obrys. Na szerokość Passat urósł o 7,4 cm (1,82 m), a na długość o 6,2 cm (4,77 m). Oznacza to, że od swojego praprzodka z 1973 roku jest o dobre pół metra dłuższy. Nowy Passat przerósł nawet siostrzane Audi A4 (4,59x 1,77 m szerokości). We wnętrzu witają nas doskonale skrojone, szerokie fotele i dobre gatunkowo materiały. Przy bliższym zapoznaniu się z autem odnajdujemy wiele elementów z całego koncernu VW. W drzwiach kierowcy znajduje się schowek na parasolkę, przy przedniej szybie uchwyt na bilety parkingowe, a w bagażniku haczyk na mniejsze torby - pozdrowienia od Skody!Hamulec ręczny będzie obsługiwany za pomocą przycisku. Na życzenie samochód można wyposażyć w bezprzewodowy zestaw do telefonu, 600-watowy system audio, radar ostrzegający przed najechaniem na inny samochód oraz bezprzeciągową klimatyzację - wszystkie te elementy znamy z Phaetona. Bazowa wersja z benzynowym silnikiem 1.6 (102 KM) w wyposażeniu standardowym będzie miała elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz centralny zamek. O klimatyzacji producent na razie milczy.W palecie silników znajdziemy także jednostki FSI o mocy 115, 150 i 200 KM z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub "automatami". Topowy motor benzynowy ma rozwijać moc 250 KM z 3,2 litra pojemności (premiera pod koniec 2005 r.). W przypadku diesli TDI dwie słabsze wersje (105 i 125 KM) mogą być wyposażone w filtr cząstek stałych - przy silniku 170 KM seryjnie. Dwa najmocniejsze agregaty mogą być także zestawiane z dwusprzęgłową, bezpośrednią skrzynią biegów DSG. Seryjne ESP zostało przystosowane także na okoliczność ciągnięcia przyczepy.Wersja Variant pojawi się w sprzedaży w sierpniu przyszłego roku.
Galeria zdjęć
Mały Phaeton
Mały Phaeton
Mały Phaeton