Autostrada Eksploatacja SA zakupiła 17 pługów na podwoziach MAN, które będą zabezpieczały nowy odcinek autostrady zimą. Pierwszych osiem pojazdów zostało odebranych przez spółkę w tym roku. Obejmują one: 5 podwozi TGS 26.400 6X4 BB z zabudową skrzyniową, posypywarką 8m3 pługiem czołowym i pługiem bocznym, podwozie TGS 26.400 6X4 BB z zabudową typu wywrotka, posypywarką 6m3, pługiem czołowym i pługiem bocznym oraz żurawiem, a także 2 podwozia TGM 18.290 4X2 BB z zabudową typu wywrotka, posypywarką 6m3 i pługiem czołowym. Maszyny będą dbały o oddany 1 grudnia odcinek autostrady Nowy Tomyśl - Świecko.

- To pierwsze pojazdy marki MAN, które zakupiliśmy. Przeznaczone są do obsługi autostrady A2. O ich zakupie zdecydowała niezawodność i wysoka jakość. Dodatkowym atutem jest bliskość autoryzowanych serwisów zlokalizowanych niedaleko naszych obwodów utrzymania autostrady - podkreślił Włodzimierz Matczak, Dyrektor Eksploatacji Autostrada Eksploatacja SA.

Pozostałe 9 MAN-ów zostanie dostarczonych w przyszłym roku. Wszystkie pojazdy będą obsługiwały 255 km płatnej autostrady A2. Do ich zadań będzie należało utrzymanie czarnej i mokrej jezdni w dwie godziny po ustaniu opadów śniegu w ciągu dnia i w cztery godziny po ustaniu opadów w nocy.

- Nowe samochody są wyposażone w osprzęt zimowy firmy Schmidt, specjalnie dostosowany do obsługi autostrad tzn. pług czołowy składany szerokości 5 metrów, dodatkowo pług boczny oraz solarki o dużej pojemności soli 6 lub 8 m3. Cały zestaw do zimowego utrzymania autostrady został skonfigurowany do specyficznych warunków pracy: posiada odpowiednią moc silnika i odpowiednie zabezpieczenie antykorozyjne przed działaniem soli - podkreśla Włodzimierz Matczak.