Dla właściciela floty pojazdów oznacza to realne oszczędności, a co za tym idzie wyższą rentowność, ponieważ w branży transportowej w oparciu o zużycie paliwa kalkuluje się cenę każdej tony ładunku na kilometr (tkm). Z kolei dla środowiska naturalnego tak niskie zużycie paliwa oznacza niższą emisję szkodliwego dwutlenku węgla - nowy Actros redukuje emisję CO2 do 20,5 gramów na tonę załadunku na kilometr (g/tkm). Dla porównania: dotychczas koncepcyjny "samochód jednolitrowy" emituje 53 g/tkm, a wprowadzone niedawno na rynek osobowe samochody hybrydowe – aż 297 g CO2 /tkm. Nawet w codziennym ruchu drogowym samochód ciężarowy o zużyciu 30-35 litrów paliwa ma pod tym względem wyraźnie lepsze wyniki - 30-37 g CO2/tkm.Celem przeprowadzonej w Nardo (południe Włoch) jazdy testowej sprawdzającej zużycie paliwa w nowym Actrosie było pokazanie, czego może dokonać nowoczesna technika samochodowa w idealnych warunkach terenowych. Przeprowadzone równolegle testy porównywalnego samochodu miały wykazać, jakie czynniki są odpowiedzialne za różnice zużycia paliwa w codziennym ruchu na europejskich drogach. Testy nadzorowało Niemieckie Stowarzyszenie Kontroli Pojazdów Mechanicznych DEKRA.źródło: Mercedes