Mercedes tnie gamę tam, gdzie uważa za słuszne. Zamiast osobnych następców klasy C Coupe i E Coupe, firma ze Stuttgartu w lipcu 2023 r. przedstawiła jeden model: CLE Coupe. Dotąd jego topową wersją była 381-konna odmiana, ale sytuacja właśnie się zmieniła.
Gama Mercedesa CLE wzbogaciła się bowiem o wariant oznaczony legendarnym skrótem AMG. I już jest o 68 KM więcej. A to przecież i tak najsłabsza wersja AMG, oznaczona liczbą 53.
Przeczytaj także: Porównałem bazowe i topowe wersje aut premium. Jak bardzo się od siebie różnią?
Mercedes-AMG CLE Coupe: tuning optyczny, obręcze, ekrany
Mercedes-AMG 53 4Matic+ Coupe — bo aż tyle stuknięć w klawiaturę wymaga podanie pełnej nazwy tego modelu — z przodu wyróżnia się bardziej wyrazistymi bocznymi wlotami powietrza w zderzaku i zmienionym grillem, któremu ekspresji dodają pionowe listwy. Tuning optyczny i tak jest powściągliwy, bardziej brawurowe modyfikacje producent zachował dla wersji AMG CLE oznaczonych większymi liczbami, które mają się pojawić w 2024 r.
Przeczytaj także: Volkswagen Golf będzie produkowany w Polsce? Mamy oficjalne stanowisko koncernu
Mercedes-AMG 53 4Matic+ Coupe będzie oferowany z 19- lub 20-calowymi obręczami kół. Wewnątrz, 12,3-calowy ekran zestawu wskaźników podaje dane w trzech trybach graficznych: Classic, Sport i Supersport — ta ostatnia jest zarezerwowana wyłącznie dla modeli AMG. Wyświetlacz w środkowej konsoli ma przekątną 11,9 cala, a oświetlenie kokpitu 64 warianty kolorystyczne.
Mercedes-AMG CLE Coupe: napęd, moc, 0-100 km/h
Mercedes-AMG 53 4Matic+ Coupe to hybryda, ale łagodna, czyli mild hybrid. 6-cylindrowy rzędowy turbodoładowany silnik ma 2999 cm sześc. i rozwija 449 KM. Osiągany już przy 2200 obr./min maksymalny moment obrotowy 560 Nm można na 12 s zwiększyć do 600 Nm.
Nowa odmiana AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s, czyli o dwie dziesiąte lepiej niż 381-konny wariant Mercedesa CLE Coupe.
Mercedes-AMG 53 4Matic+ Coupe ma skrętną tylną oś, a koła mogą się obracać maksymalnie o 2,5 stopnia. Na dodatek wersja AMG ma znacznie większy rozstaw kół niż słabsze odmiany CLE: z przodu o 5,8 cm, z tyłu o 7,5 cm. Średnica przednich tarcz hamulcowych wynosi 37 cm, z tyłu jest o centymetr mniejsza. Z przodu zastosowano 4-tłoczkowe zaciski.
Mercedes-AMG 53 4Matic+ Coupe otrzymał ponadto aktywne zawieszenie, które działa w trzech trybach: Comfort, Sport i Sport+. Ich nazwy mówią same za siebie.