Jeden z najbardziej znanych pickupów właśnie się zmienia. Słynna Toyota Hilux wchodzi w dziewiątą generację, zastępując model przedstawiony w 2015 r. Choć oba wcielenia mają co do milimetra tę samą długość, to w "dziewiątce" zaszły dwie poważne zmiany.
Pierwsza generacja Toyoty Hilux pojawiła się w 1968 r. Do tej pory sprzedano aż 21 mln sztuk ośmiu wcieleń tego modelu w przeszło 180 państwach. Na dodatek Hilux jest obecnie produkowany w aż sześciu krajach. Co wnosi najnowsza dziewiąta generacja? Oj, dużo.
Nowa Toyota Hilux: wymiary i ładowność
Nowa Toyota Hilux ma 532,5 cm długości — dokładnie tyle, ile wcześniejsza generacja tego samochodu. Ponadto nowy model mierzy 190 cm szerokości i 181,5 cm wysokości. W Polsce samochód będzie dostępny w jednej wersji nadwozia: Double Cab.
Ładowność nowej Toyoty Hilux to okrągła tona, a przestrzeń ładunkowa ma 152,5 cm długości. W środkowej konsoli może się znaleźć wyświetlacz o przekątnej 8 cali.
To pierwsza Toyota Hilux w historii dostępna z system pozwalającym wybrać jeden z sześciu trybów jazdy, co w dużej mierze sprowadza się do zmiany ustawień układu stabilizacji toru jazdy. Do dyspozycji są programy Dirt, Sand, Mud, Deep Snow lub Rock. Można się też zdać się na automatyczny dobór. Wszystko dla poprawy właściwości jezdnych.
To jednak nie koniec nowości. W dziewiątej generacji Toyoty Hilux przełomem jest napęd.
Nowa Toyota Hilux: napęd i moc
Nowe wcielenie Toyoty Hilux pierwszy raz w historii tego modelu ma układ mild hybrid, czyli łagodnej (bądź miękkiej) hybrydy. Silnik elektryczny potrafi wspomóc jednostkę spalinową dodatkowymi 16 KM i 65 Nm. Konstrukcję zasila akumulator umieszczony pod tylnym siedzeniami i ważący jedynie 7,6 kg.
- Przeczytaj także: Pierwszy Lexus był konstruowany z szokującą pedanterią, ale dwie rzeczy poszły nie tak
Główną jednostką nowej Toyoty Hilux jest 2,8-litrowy silnik Diesla o mocy 204 KM, który maksymalny moment obrotowy 500 Nm osiąga już przy 1600 obr./min.
Nową Toyotę Hilux oparto na ramie nośnej. Kąt natarcia tego japońskiego pickupa wynosi 29 stopni, zaś kąt zejścia 26 stopni.
Nowa Toyota Hilux pojawi się na polskim rynku w połowie 2024 r.