Samochód, który jest prawie kopią Safety Car z wyścigów Formuły 1, może się pochwalić silnikiem, który w wielu aspektach dopracowany jest do ostatniego szczegółu.
Kadłub 8-cylindrowego silnika w układzie V wyprodukowano z utwardzonego aluminium, a przy jego konstruowaniu wykorzystano doświadczenia z torów wyścigowych. Doskonałe spalanie zapewniają pionowo zamontowane zawory ssące i wydechowe, system zmiennych faz rozrządu i dwie zintegrowane przepustnice. Wykorzystanie selektorowych popychaczy zaworów w głowicach cylindrów pozwala na dokładną pracę tłoków i przyczynia się do szybkich reakcji na naciśnięcie pedału gazu. Zmienne ułożenie wałków rozrządu wyprodukowanych z bardzo sztywnych materiałów i tuleje cylindrów pociągnięte rewolucyjnym wytrzymałym materiałem LDS są kolejnym atrybutem dopracowanego, prawie wyścigowego, silnika.
Układ paliwowy pracuje z elektronicznie sterowanym ciśnieniem wtrysku w zakresie od 3,8 do 5,0 bar, zależnym od temperatury otoczenia. System jest w stanie ocenić sytuację i dostosować się do warunków pracy w przeciągu milisekund, dzięki czemu silnik dobrze reaguje na polecenia kierowcy w całym zakresie obrotów.
Unikatowa kombinacja dopracowania, właściwości i wykorzystanych materiałów zapewnia jednostce napędowej o pojemności 6,3 l porażającą elastyczność i moc. Już przy 2000 obr./min moment obrotowy osiąga wartość 500 Nm, a maksimum 630 Nm dostarczane jest przy 5250 obr./min. Moc silnika wynosi 373 kW (507 KM).