Dostęp do wnętrza zapewniają szeroko otwierane drzwi przednie i – tu niespodzianka – odchylane i przesuwane wzdłużnie drzwi tylne, mocowane do szerokiego składanego ramienia. Brak słupka środkowego ułatwia zajmowanie miejsc i daje wrażenie dużej przestronności. Co ciekawe, dzięki specjalnej konstrukcji nadwozia i dachu z elementami aluminiowymi o strukturze plastra miodu udało się zachować odpowiednią sztywność karoserii.
Szkoda, że rozwiązanie to ze względu na wysokie koszty raczej nie trafi do produkcyjnej wersji modelu, podobnie jak profilowane fotele z magnezowym siedziskiem i oparciami z włókien węglowych, pokryte materiałem oraz drewnem. Ten ostatni surowiec znalazł się także w elementach wykończenia kokpitu, drzwi i konsoli środkowej dzięki opracowanej przez Mercedesa technologii oklejania brył trójwymiarowych (drewno wielowarstwowe wzmacniane jest wkładkami z aluminium).
{player}1268191081650.flv{/player}
Zastosowanie tych materiałów w połączeniu z charakterystyczną stylistyką „płynących” powierzchni i dużych kolorowych wyświetlaczy dało niesamowity efekt. Na konsoli środkowej zamiast tradycyjnego zestawu przełączników znajdziemy tylko kilka przycisków do obsługi trybów jazdy oraz panel dotykowy (touchpad) przy podłokietniku, będący elementem systemu obsługi pokładowych urządzeń HMI (Human Machine Interface). Stanowi on rozwinięcie znanego układu Command, a dzięki wyposażeniu go w specjalną kamerę dłoń kierowcy widoczna jest na centralnym wyświetlaczu.
Touchpad rozpoznaje ruchy palców, w tym m.in. przesuwanie, rozszerzanie, powiększanie, i pozwala na intuicyjne sterowanie klimatyzacją, systemem audio, nawigacją, telefonem lub usługami internetowymi. Zaletą tego rozwiązania jest mniejsze odwracanie uwagi kierowcy od sytuacji na drodze. Na wyświetlaczu za kierownicą pokazywane są informacje dotyczące m.in. prędkości, zasięgu i poziomu naładowania baterii.
F 800 jest pierwszym autem na świecie wyposażonym w system Distronic Plus Traffic Jam Assistant (asystent jazdy w korkach). Umożliwia on automatyczne podążanie za poprzedzającym samochodem, także na zakrętach – układ utrzymuje wtedy stałą odległość i prędkość (maks. 40 km/h; powyżej tej granicy system jest łagodnie wyłączany). Co ważne, kierowca w każdej chwili może przejąć sterowanie autem.
Kolejną innowacją jest zastosowanie układu Pre-Safe 360, który potrafi przewidzieć kolizję i w razie potrzeby aktywować hamulce, a dodatkowo monitoruje obszar za samochodem, zmniejszając ryzyko obrażeń podczas uderzenia w tył.
Źródłem napędu modelu może być układ hybrydowy lub ogniwa paliwowe. Pierwszy ze sposobów dzięki dużej modularności konstrukcji systemu (od produkowanych obecnie układów Mildhybrid po Plug-in, umożliwiających ładowanie ze zwykłego gniazdka) może występować w różnych wariantach silnikowych (benzynowe lub diesle) i akumulatorowych (różne pojemności). Rozwiązanie zastosowane w F 800 to silnik benzynowy 3.5 V6/300 KM oraz 109-konny motor elektryczny. Przechowujące energię 10 kWh baterie litowo-jonowe pozwalają na jazdę tylko w trybie elektrycznym na dystansie 30 km i przyspieszanie do setki w 4,8 s. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (120 km/h na akumulatorach), całkowity zasięg – ok. 700 km, a średnie zużycie paliwa – 2,9 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 68 g/km.
Wersja zasilana wodorem ma zasięg 600 km, przyspiesza do „setki” w 11 s, rozpędza się do 180 km/h, a emisja spalin jest zerowa.