W swoich czasach Bertha Benz nie miała jeszcze możliwości zakupu benzyny na stacji paliw. My również, chcąc zapewnić wolny od emisji zanieczyszczeń transport samochodowy, musimy zadbać o szeroką sieć dystrybucyjną paliw przyszłości – energii elektrycznej i wodoru. I podobnie jak Bertha Benz, która nie poddała się w obliczu trudności związanych ze słynnym przejazdem, nie ustaniemy w wysiłku, aby przyczynić się do przełomu w zastosowaniu tych technologii.Jeszcze przed końcem bieżącego roku Mercedes-Benz rozpocznie produkcję niewielkiej serii Mercedesów Klasy B z napędem opartym na ogniwach paliwowych.
Pod koniec 2009 r. z taśm produkcyjnych fabryki Mercedesa zjadą, w ramach przewidzianego na początek przyszłego roku projektu „elektrycznej mobilności” Berlina („e-mobility Berlin”), pierwsze egzemplarze Smarta Fortwo z napędem elektrycznym. Mercedes F-CELL RoadsterPonad 150 praktykantów i uczestników szkolenia poświęconego technologii konstrukcji pojazdów samochodowych w koncepcji warstwowej („sandwich”) było przez rok zaangażowanych w opracowanie i budowę auta o nazwie F- CELL Roadster. Do pracy zaproszono także zdolnych, młodych adeptów zawodów związanych z mechatroniką motoryzacyjną, modelarstwem, elektroniką, technologią powłok i mechaniką produkcyjną, a także projektowaniem produktu czy wyposażenia wnętrz. Głównym celem projektu było przełożenie zagadnienia alternatywnych układów napędowych na praktyczny język szkolenia zawodowego. Efekt końcowy to wyjątkowe połączenie najnowszych technologii i historii inżynierii motoryzacyjnej. Nawiązując do automobilu Benz Patent-Motorwagen z roku 1886, samochód wyposażono w duże koła szprychowe. Mercedes F-CELL Roadster posiada elementy stylistyczne zaczerpnięte z wielu epok motoryzacji. Są wśród nich także fotele z siedziskiem z włókna węglowego, pokryte ręcznie szytą skórzaną tapicerką, którego przednia część posiada rzucający się w oczy element wykonany z włókna szklanego – konstrukcja rodem z bolidów Formuły 1.Układ kierowniczy Mercedesa F-CELL Roadster oparto na technologii „drive-by-wire” (zastępującej tradycyjne układy mechaniczne i hydrauliczne rozwiązaniami elektromechanicznymi sterowanymi elektronicznie), gdzie w miejsce konwencjonalnej kierownicy zastosowano joystick. Mercedes F-CELL Roadster jedzie dzięki bezemisyjnemu układowi napędowemu opartemu na ogniwie paliwowym, umieszczonemu z tyłu auta. Dysponując mocą 1,2 kW, roadster F-CELL rozwija maksymalną prędkość 25 km/h, zaś jego zasięg to maksymalnie 350 km.