Producent ze Stuttgartu wprowadzi hybrydową Klasę E z silnikiem wysokoprężnym oraz benzynowym. Pierwsza wersja nazywa się E 300 BlueTEC Hybrid, posiada 204-konnego, czterocylindrowego turbodiesla generującego 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego i będzie dostępna w Klasie E sedan oraz kombi na rynku europejskim.
Druga proekologiczna opcja, to E 400 Hybrid z silnikiem benzynowym o mocy 306 KM, który wytwarza 370 Nm maksymalnego momentu i będzie oferowany w USA, a potem także Japonii i Chinach.. W obu przypadkach motory spalinowe są uzupełniane przez jednostkę elektryczną o mocy 20 kW i momencie obrotowym 250 Nm.
Według producenta hybrydowa Klasa E z dieslem ma zużywać średnio 4,2 l/100 km, a z benzyniakiem ponad dwa razy tyle, co i tak byłoby świetnym wynikiem. Oba nowe modele będą wystawione na salonie samochodowym w Detroit (14-22 stycznia 2012). Do salonów trafią w ciągu przyszłego roku.