• aluminiowe nadwozie oparte na ramie przestrzennej z drzwiami otwierającymi się do góry; 6,2-litrowa jednostka napędowa V8 AMG umieszczona za przednią osią auta, rozwijająca moc maksymalną 571 KM;siedmiobiegowy zespół przeniesienia napędu z podwójnym sprzęgłem w układzie "transaxle" (skrzynia biegów umieszczona na tylnej osi)sportowe zawieszenie wyposażone w układ dwóch aluminiowych łączników poprzecznych.

Idealny rozkład masy między oś przednią i tylną w stosunku 48 do 52 procent, a także nisko umieszczony środek ciężkości pojazdu to ucieleśnienie bezkompromisowej koncepcji samochodu wyścigowego. "Nowy SLS AMG to ekscytujący samochód sportowy, który z pewnością przyprawi wszystkich entuzjastów motoryzacji o przyśpieszone bicie serca. Mercedes SLS AMG to emocje w czystej postaci, kwintesencja marki Mercedes-Benz, pojazd, który doczeka się miana jednego z najbardziej pożądanych aut sportowych naszych czasów", mówi Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars. „Dzięki Mercedesowi SLS AMG nasi klienci będą cieszyć się dorobkiem doświadczeń naszej sportowej marki Mercedes-AMG, budowanym przez ponad 40 lat obecności na torach wyścigowych, a także błyskotliwością stylistyki typowej dla naszej stajni wyczynowych aut marki Mercedes-Benz," twierdzi  Volker Mornhinweg, prezes Mercedes-AMG GmbH.

Nowy Mercedes-Benz SLS AMG to bezkompromisowa, niepowtarzalna stylistyka, doskonała dynamika jazdy oraz uosobienie mercedesowskiej codziennej funkcjonalności i bezpieczeństwa. Opracowując nowy model ze „skrzydłami mewy", konstruktorzy AMG oparli się na bezcennej wiedzy specjalistów z Centrum Technologicznego Mercedesa (Mercedes Technology Center, MTC) w Sindelfingen. Celem wspólnego projektu obu placówek była synteza atutów marek Mercedes-Benz i AMG.

Rewolucyjna konstrukcja superauta, znajduje swoją kontynuację także w proporcjach samochodu, oraz zoptymalizowanej koncepcji lekkiego nadwozia. Nadwozie Mercedesa SLS AMG to nowa konstrukcja oparta na ramie przestrzennej wykonanej z aluminium. To unikalne rozwiązanie łączy w sobie inteligentną technologię lekkich materiałów z wyjątkową wytrzymałością - gwarantując tym samym niedoścignione parametry jezdne. Aluminiowa struktura przestrzenna spełnia wszelkie wymagania w zakresie bezpieczeństwa biernego i typowej dla marki Mercedes-Benz jakości wykonania. Pomimo niskiej pozycji za kierownicą, charakterystycznej dla aut wyczynowych, wsiadanie i wysiadanie nie stwarza problemów, dzięki szeroko otwieranym drzwiom w stylu „skrzydeł mewy". V8 AMG osiąga 571 KM Doskonale zestrojony 6,2-litrowy, ośmiocylindrowy silnik AMG osiąga maksymalnie 571 KM przy 6800 obr./min, co sprawia, że SLS AMG jest jednym z najpotężniejszych samochodów sportowych w swoim segmencie. Stosunek moc-masa o wartości 2,84 kg/KM osiągnięto dzięki niskiemu ciężarowi auta. Ośmiocylindrowa jednostka napędowa o zapłonie iskrowym oferuje maksymalny moment obrotowy w wysokości 650 Nm, dostępny przy 4750 obr./min. „Gullwing" przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, aby następnie rozpędzić się do maksymalnych 315 km/h.

Ośmiocylindrowy silnik AMG przekazuje swą potężną moc za pośrednictwem ultralekkiego, wykonanego z włókna węglowego, wału napędowego na tylną oś. Podobne rozwiązanie jest stosowane w wyścigowej Klasie C biorącej udział w rajdach cyklu DTM.

Układ przeniesienia napędu montowany jest na tylnej osi („transaxle") i jest połączony z blokiem silnika poprzez rurę reakcyjną, która dodatkowo usztywnia karoserię i zespół napędowy. Nowa, siedmioprzekładniowa skrzynia biegów, wyposażona w podwójne sprzęgło, odpowiada za przeniesienie napędu. Skrzynia charakteryzuje się szybką zmianą przełożeń, bez straty dynamiki pociągowej. Kierowca ma do swojej dyspozycji cztery różne tryby pracy napędu, od komfortowego aż po wyczynowy, a także funkcję RACE START („procedura startowa"). Model „Gullwing" jest standardowo wyposażony w trójzakresowe ESP®, oferujące kierowcy, za naciśnięciem guzika, trzy tryby pracy: „ESP ON" („ESP włączone"), „ESP SPORT" oraz „ESP OFF" („ESP wyłączone").

Wyczynowe hamulce AMG wykonane z materiałów kompozytowych montowane na wszystkich kołach gwarantują niezwykle krótką drogę hamowania. Dostępne w opcji, ceramiczne hamulce kompozytowe nowej konstrukcji o większych tarczach zapewniają jeszcze lepsze parametry hamowania i niższe wartości masy nieresorowanej. Lekkość konstrukcji stanowiła także kluczowy punkt odniesienia jeśli chodzi o budowę kół: zoptymalizowane pod kątek ciężaru koła AMG ze stopów lekkich metali - 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) - oparte na innowacyjnej zasadzie opływowości, przyczyniają się do zmniejszenia proporcji masy nieresorowanej, podnosząc jednocześnie parametry dynamiczne i komfort zawieszenia.  Opony 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył), opracowane specjalnie na potrzeby AMG, zapewniają optymalną trakcję. Prace konstrukcyjne nad Mercedesem SLS AMG rozpoczęły się w ostatnim kwartale 2006 r. Intensywny program testów samochodu zostanie zakończony przed upływem roku 2009. Debiut rynkowy następcy legendarnego modelu „Gullwing" zaplanowany na wiosnę 2010 r.