Do bieżnika opony została dodana dodatkowa warstwa gumy, przez co osiągnął on grubość 81 milimetrów. Dzięki temu, odporność opony na uszkodzenia wzrosła o 20 proc.

Klocki bieżnika zostały solidniej związane z warstwą gumy pod bieżnikiem.. Aby uniknąć uszkodzenia opony przez ostre krawędzie kamieni blokujących się pomiędzy klockami bieżnika, opona MICHELIN X-Traction RD została wyposażona w system rowków, który wspomaga ewakuowanie ciał obcych. Opona sprawdza się w szczególności na błotnistych i rozmokniętych podłożach.

Konstruktorzy opony stosując nowe rozwiązania osiągnęli:- Przyczepność większą o 15 proc.* dzięki czemu praca przebiega szybciej, szczególnie na błotnistej i rozmokłej powierzchni budów i kamieniołomów,- Zwiększoną precyzję prowadzenia pojazdu, bezpieczeństwo i większą manewrowość pojazdu,- Stopniowe wchodzenie opony w kontakt z podłożem, co redukuje drgania. Zdecydowanie poprawia to komfort i ogólne warunki pracy operatora.

Opona MICHELIN X-Traction RD została zaprojektowana w sposób, który ułatwia jej bieżnikowanie. Dzieje się tak dzięki masywnej konstrukcji bieżnika, który chroni karkas opony.

W 2010 roku, Michelin wprowadzi również na rynek nowy rozmiar opony do wozideł przegubowych Michelin X-Super Terrain AD - 29.5 R 25 i opony do dźwigów MICHELIN X-Crane AT 525/80 R25.

*W porównaniu do jej poprzedniczki - opony MICHELIN XDT A4.

Źródło: Michelin, fot. Michelin